Söndag

Fortsätter The never ending story.... Sjukdom! Börjar kännas som ett skämt även om jag vet att februari är en typisk sjukdoms månad. I onsdags på jobbet började jag få ont i magen, blev bara värre och värre så åkte hem från jobbet... Kom knappt innanför dörren innan jag kunde konstatera magsjuka, djävulens påfund! På riktigt kände jag har inte detta huset haft tillräckligt? Tack och lov så stannade det med mej, desinficering, skilda handdukar, en toalett och total avhållsamhet från resten av familjen funkade uppenbart denna gången va så rädd att oliwer skulle få de som går på penicillin. Magsjuka brukar ju vanligtvis va ganska snabbt avklarat men denna gången har det tagit tid att återhämta sig. Idag är första dagen som jag faktiskt känner mej ganska okej. Det jag fått i mej dom senaste 4 dagarna är nog vad man vanligtvis äter på 1 dag. Totalt utan matlust och ork. Hade egentligen jobbhelg men va inte mycket mer att göra än att stanna hemma (såklart). Tillbaka imorn med nya krafter satsar vi på! Den senaste månaden har verkligen gett oss maxat med sjukdom. Vab dagar med Wilde för feber och huvudvärk, förkylning på oss alla ut om Wilde. 2 ggr öroninflammation på oliwer, en förkylning på Oliwer, streptokocker på oliwer och avslutningsvis magsjuka på mej. Ni ser ju?! Alltså jag grinar lite. Har mer frånvaro än närvaro på jobbet. Ekonomin ska vi ens prata på? Kan vi snälla få va friska nu? 

Istiden har anlänt också, varför ska det va bra med vinter nu för? Vill inget annat än att ha ljus, vår, sol och varmare dagar och inga mer sjukdomar nu. Orkar inte sitta inne mer nu. Soffan, sängen, sjukdom, städa och tvätta det är det enda den senaste månaden bestått av och nu vill jag inte mer. 

Ser framemot slutet av denna månaden iallafall. Äntligen kommer de då en helg att se fram emot. Bara knappt 3 veckor kvar! Behöver nåt att se framemot nu. 

Tills dess så hoppas vi åtminstone på vardag. Kan jag få hela veckan närvaro på jobbet tro? 😂 #lifegoal 

Imorn måste jag komma iväg och hämta ut mina nya vårskor med som ligger och väntar på Coop. Ett par Nike air nostalgic. Hur har jag kunnat gå en dag utan Nike air förut? Kommer aldrig någonsin inte ha Nike air som arbetsskor och promenadskor. Dessa som jag ska hämta imorn ska jag ha på jobbet har jag tänkt mej så spanar även efter ett par att ha till vardags. Tror jag vet vilka jag vill ha ska bara dyka upp till bra pris med. 

Nu ska jag fixa lite här hemma, sen vankas det nachos och myskväll framför tven. Ungefär det vanliga alltså. 

Lite nytt här hemma. Hyllan som aldrig blev målad då för 8 år sen när köket renoverades har äntligen fått färg.. och med lite dekorplast fick den tråkiga hyllan på toaletten ett litet lyft. Så enkelt men sån skillnad det blir. 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0