Måndag

Sista lediga dagen av 4, 3 ledigt på schema och idag en årsarbetstids dag pga av att dagis har stängt. Idag befinner sig dom flesta av kollegorna på Selma spa för utbildningsdag och spa. Hade gärna varit med men hade redan tagit ledigt eftersom dagis hade stängt. Alternativet hade varit att lämna oliwer på ett helt främmande dagis med främmande personal men det kändes inte ens som ett alternativ hade inte känts ett dugg tryggt att lämna han sådär och åka så långt ifrån stan. 

Helgen som gått blev inte som tänkt från början men i lördags var vi iallafall på barnmässan. Älskar barnmässan, alla fynd man kan göra. Barnvänligt och allt man får. Jag är inte blyg utan passar på när det ges bort 😂 Flera fina goodiebags från babybag, kronans apotek, hyber och tandläkaren. Lite smått och gott från andra utställare. Passade på att handla en del bra och ha på apoteken för fina mässpriser typ 10/20:- för det mesta 👌 Wilde köpte sig lego och nån leksak medans oliwer var nöjd med alla gratis ballonger och en fika han och så fick han se sina paw patrol favoriter men han våga inte hälsa på dom. Bergvik efter det. Dra åt skogen va folk. Hatar folk! Nej de gör jag inte men hatar när det blir trångt och massa folk, var liksom tillräckligt på barnmässan. Handla skor, Wilde köpte nån spel grej på netonnet och mat på de. Hade velat så mkt mer men affärer med barna där den ene inte vill och den andra gnäller, grinar, ska bäras eller försöker dra iväg... Nej då åker man hem hur mycket man än hade velat få gå och kika runt när man väl kommer iväg nånstans. 

Var även barnloppis i helgen men blev ingen tur dit för mej men hade lämnat in grejer så väntar med spänning på swishen med förtjänsten. Dock inget hopp om några stora summor. Sålde allt hur billigt som helst och valde att skänka resten så jag inte ens behövde till Åmål för att hämta resterna. Brukar sällan missa en barnloppis men just nu har barnen allt dom behöver, skor köptes nya och vårgarderoben är välfylld som den är ändå. Dessutom vill jag att Wilde har nya fina och dom senaste kläderna nu när han går i skolan även om jag såklart inte brukar köpa skit även på barnloppis men ja ni fattar. Och lördagen är alltid bäst men då åkte jag hellre till Karlstad. Var ner och lämna in allt som skulle säljas i måndags och passade även på att hälsa på mormor när jag ändå var i Åmål. Satt och pratade och kollade på kort sen jag var liten, mysigt! 

Nu väntar ännu en intensiv vecka med 7 dagar på raken med jobb, utbildning och en delad tur på långfredagen. Gött och få några kronor extra även om ob tillägget gött hade kunnat vara lite bättre men bara vi håller oss på bena och är friska så kommer det ändå gör lite skillnad på lönen. 

Men just de måste ju berätta att vi fyndat en fin loungemöbel till nya altanen. Utställnings ex som såldes för 1700 istället för 3500. 👌 Kommer bli så bra när vi väl får iordning och de blir vår. Ska även köpas en dynbox och stora krukor i samma still. Funderar även på att komplettera med ett par café stolar i samma stil så man få många sittplatser när det behövs. På baksidan får den gamla möbeln funka ett tag till. Jag gillar den fast den är gammal och omodern. Lite nya olja, nya dynor och ny vaxduk så blir det mysigt där med som vanligt. 

Nu lite bilder från veckan som gått. 


Lite blommor och en smörgåstårta för att fira långhelgen. 




Barnmässan, alla fynd och saker från goodiebagsen efter att jag rensat bort det som är för bebis. Bebis sakerna ska min kusin få eftersom hon ska ha bebis efter sommaren. Kul att kunna ge bort en sån rolig påse som det blev. Och sen skorna som handlades. Främre raden där hade jag nåt att säga till om men ingen av barna köpte gummistövlarna som jag hade tänkt iallafall. Oliwer skulle ha ödlorna och Wilde enfärgade men jag hade inget att säga till om så ingen av dom köpte de jag hade tänkt innan 😂 Hade kanske velat att Wilde skulle ha annan färg på sneakers med men han ville ha dom vita och dom var dessutom på rea så helt okej då. Tur bådas regnställ matchar än då. Wildes är grönt som ödlorna och Oliwers marinblått/turkost och går ihop med godisarna. 


Färgade håret i torsdags... En fin blond färg enligt förpackningen och färgkartan men jag kan numera titulera mej brunett. Så kan de gå! Fast jag gillar det faktiskt och tänker mej att Linda ska få hjälpa mej och fixa fräscha slingor framåt sommaren så blir det nog 👌👌👌 Gjorde dessutom underverk på mitt slitna blekta hår med färg istället för blekning. Det frissiga och slitna är mjukt nu och ser så mycket fräschare ut.

Och så måste jag visa min härliga låda från lyko som kom häromdagen. Ibland får man unna sig lite godsaker så lite bra för håret, en lykobox vars innehåll var toppen och nya goa dofter. 


Sådär hela veckan uppdaterad hörs väl om en vecka eller så igen när jag åter är ledig 😂







Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0