Fredag

Ensam hemma ikväll så passar väl på att slänga in ett inlägg när jag ändå inte har nåt bättre för mej. 

I onsdags var jag och Linda på utbildning i arbetsmiljö. Första av 2 tillfällen. Tråkigt tänker man säkert men var verkligen allt annat än tråkigt. Tänker liksom lagar och paragrafer och att man tillslut somnat men föreläsaren vi hade kunde verkligen fånga upp och använde mycket av det vardagliga livet tillsammans med fakta. Mycket diskutera tillsammans och timmarna gick fort. Mycket gott att äta och många pauser. Precis det som behövs för man ska orka. Dock är jag inte van att sitta still på det viset så tillslut kryper de i hela kroppen ändå och ryggen värker. Stilla är döden för min rygg. Men avslutade dagen med en lång kvällspromenad så det vägde upp stillasittandet innan. Nästa tillfälle om mindre än 2 veckor och det ser jag framemot. 

Igår en ledig dag. Kunde ha kvittat kändes det som. Oliwer vaknade på sitt allra sämsta humör strax efter 5 och hela dagen fortsatte så. En massa helt logiska utbrott för saker som fel färg på vällingflaskan, att inte få ha bilnycklarna när jag ska köra, att skorna ska sitta på fel fot inte rätt. Att vi ska fortsätta städa fast det redan är städat. Ja sådär och om och om igen. Massa farande fram och tillbaka och måsten. Var även på hälsokontroll med Wilde på skolan. Hörsel och syn perfekt, längst i klassen och följer sin egen kurva på pricken. Stora fina killen 💕 Enda lilla fundering var lite kring uttalet i talet eller hur man nu ska säga. Att det är lite svårt med R bland annat. 
Tog med mej oliwer till affären efter. Varför gör jag det ens?! Mina stress nivåer befinner sig i topp redan vi ens kommit in i affären. Gick dock ganska smärtfritt för en gångs skull..Men såklart ska det i stället va annat, små saker men just igår var det för mycket för mej. Glömde blöjkuponger så jag får betala mer än jag egentligen hade behövt, varor som jag skulle ha som är helt slut, och till sist självskanning som krånglar. Står att jag ska slutföra betalning trots att jag redan betalt och pengarna dragits på kontot. Svettigt värre såg mej själv behöva gå därifrån massa extra hundra fattigare men de löste sig 😂 Hämta Wilde från skolan, fick med en kompis hem. Orkade inte och huvudet sa nej men sa ja ändå för barnets skull. 

Idag var det tillbaka till jobbet igen och starta jobbhelgen. Inte ledig förrens nästa fredag igen. Är så himla trött och sliten just nu. Oliwer är inne i en dålig period med sömnen. Uppe på nätterna, kommer och sover hos oss ( såklart får han det men han ligger inte still så får ingen som helst sammanhängande och utsövande sömn) och tidiga morgnar som helst ska startas innan 5 💤💤💤 Hoppas de vänder snart! 

Längtar till nästa helg nu iallafall. Barnmässa på lördag och ska bli så kul att åka iväg hela familjen till ett ytterst barnvänligt ställe. Och Oliwers favoriter paw patrol kommer att vara där. Ska bli kul att få se han träffa dom. Och på söndagen drar jag och syrran på tur för att gå på dop. Egentid med syster var verkligen inte igår så det är efterlängtat. 

Nu ska jag kolla in en ny serie jag hittade igår. Tror de kan vara en perfekt serie för mej. Lite godis på det sen får det bli en tidig kväll. 

Påskfint hemma 🐣🐥👌


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0