Karlstad

Idag styrde jag och Oliwer, eller ja det var väl mest jag som styrde dock.. mot Karlstad för lite affärer och besök på hörselvården. Kom alldeles för tidigt så kunde avklara både Ica maxi och IKEA innan vi skulle va på csk. Båda affärerna gick smärtfritt och oliwer var på gott humör men jag stressar ihjäl mej, springer genom affärerna i hopp om att bli klar innan krånglet börjar. Men vi klarade oss. Fick med mej typ hälften från IKEA. Vetifan vad jag glömde men kom ihåg det viktigaste iallafall - hyllan till tvättstugan. Styrde mot csk, knappt en parkering i sikte men fick till slut en längst bort. Pjuh! Bytte blöja innan vi gick in. Lämnade ryggsäcken i bilen och i väntrummet var det bajs dags. Alltså orkar inte! Fanns ju ingen tid att springa till bilen längst bort att hämta väskan så fick be audionomen om ursäkt och förklara läget. Annars gick besöket helt galant. Oliwer imponerade på mej med att lyssna och följa instruktionerna och hörseln kan vi utesluta så nu blir det att invänta tid till logoped. 

Iväg till välsviken innan hemfärden, provade jacka på XXL. Övervägde vilken jag skulle ha och beställde sen på xxl.se när jag kom hem haha! Sen in på jula och köpa cykel åt oliwer. Han skulle inte ha en cykel först men sen gick det bra. Helt normalt att inte vilja ha en ny cykel 🙈 På jula började Oliwers härliga affärer humör visa sej och jag var glad att vi skulle åka hem efter detta. 

Men vet ni vad förresten. Min telefon har ju massa sprickor som jag knappt vet var dom kommit ifrån men idag tog det priset. Avslutade parkeringen på csk, la telefonen i fickan och när vi kommer till välsviken är hela högra sidan av telefonen helt sprucken/krackilerad. Alltså hur kan det ens hända? Hade inget annat i fickan så kan inte bero på de. Fredagen den 13 brukar inte va min otursdag men idag så 😡

Idag har vi 11 års dag med, blev tillsammans fredag den 13e då för 11 år sen. Idag uppvaktas inte dagen alls men iallafall så är det våran dag ❤ 

Dagens shopping förutom lite mer smått till barnen. Oliwer är ju så rolig, på Ica hade han tagit sig lekleror i rosa och lila och scannat själv. Han kan allt han och har en liten förkärlek till rosa 😀  Nöjd med denna shoppingen 👌



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0