Onsdag

I lördags var det äntligen dags för Wilde att ha kalas för familjen. Nöjd kille som fick massa paket och umgås med familjen. Det bjöds på hallonkladdkaka, kakor, bullar och glasstårta. Bland paketen fanns pengar, lego, lavalampa, bingolott m.m Tack allihopa som kom och gjorde Wildes kalas så bra. 

Efter kalaset tog min syster och Tom med sig barnen till Åmål och vi laddade upp för överraskningsfest för Erik som fyller 25 år. Alltid lika kul att se folks reaktioner när man blir överaskad. Det bjöds på hur god mat som helst. En bra kväll men helt ärligt så orkar jag verkligen inte gå ut. Tröttheten från att aldrig sova ostört och ordentligt kommer verkligen ikapp så fort man försöker vara uppe längre än vanligt. Vågade inte ens säga till Fridde först att jag bara ville hem så sa nej fast jag menade ja för var rädd att alla ska tycka att man är precis så tråkig som jag vet att jag är men tillslut sa jag att jag faktiskt ville hem. Klockan hann iallafall bli 2 innan vi var hemma, helt underbart att krypa i säng och sova tills man vakna av sej själv. Gå upp ur sängen, ner till soffan och bara kunna ligga där och slappa i flera timmar. Guld 👌 


En bra helg 👌 


Nu har halva veckan hunnit gå. Ledig idag, ofrivilligt ledig tydligen för att efter totalt gått på knäna på jobbet har det vänt och blivit så lugnt så de inte finns jobb istället. Alltid lika kul att vara årsarbetstidare i såna här ups and downs, aldrig så man bara kan få känna att nu funkar det. Imorn jobbar jag i en grupp jag inte varit i på över 2 nästan 3 år. Behöver man timmar så behöver man så fick bli så imorn. Men alltså detta med att vara ledig när man inte ens vill?! Totalt värdelöst! Tillbringa morgonen med att hoppas nån hade blivit sjuk så man kunde få jobba och få sina timmar man behöver.... Sen tillbringade jag resten av dagen med städa, tvätta och klättra på väggarna. Så tråkigt! Men snart är dagen slut iallafall. Samma sak på fredag igen sen, eller ja jag ville vara ledig fredag men i avsaknad av timmar så borde jag jobba men finns inget då heller så blir en sån där ledighet som jag vill ha men inte helt kommer kunna uppskatta. Hoppas det vänder illa kvickt, tar inte många dagar att hamna på minus och det är inte ett dugg kul att försöka jobba ikapp minus. Been there done that! 


Oliwer har en riktigt sova urkasst period nu, har han väl förvisso jämnt men är liksom  bättre och sämre dålig sömn. Nu senaste veckan har han vaknat flera gånger varje natt och gnäller, vill ha välling flaska 2 gånger varje natt (vanligtvis bara 1 per natt) vaknar och gråter så man måste lyfta han till våran säng och så har han vaknat så tidigt som 03.40 och som senast strax efter 5 dom senaste dagarna. Trött är bara förnamnet! Han blir ju trött själv också av att gå upp sådär otroligt tidigt men helt ärligt vet jag inte hur vi ska kunna göra nåt åt det? Efter alla dessa månader av dålig sömn har vi nog provat allt. Funderar på att prova lägga han i eget rum men tveksamt att det skulle göra nån skillnad? Får prova nån dag man känner sig extra pigg och manad att riskera ännu sämre sömn. 





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0