Onsdag

Mitt i veckan, dagarna bara springer förbi. 


Sen sist då? 

I förra veckan, tisdags kanske? Fick jag veta att jag äntligen fått en egen heltidstjänst på schema. Fattar ni vilken känsla? Från att ha flytit 100% till att ha 61% tjänst och flyta 39% och sen 75% och flyta 25% ska jag äntligen inte flyta en endaste timme. Ska såklart fortfarande ha årsarbetstid men jobbar jag extra är det för min egen skull, för att få timmar för att vara ledig eller kunna byta men jag måste inte jaga en timme mer. Ingen mera stress för att det är dåligt med jobb och man riskerar att hamna på minus. Och ledig, jag kommer att kunna vara ledig. Inte behöva jobba så gott som varenda vardag. Har i princip bara varit ledig varannan helg under tiden jag flytit. Nån enstaka vardag ledig ibland men ofta11 dagar på raken. Aldrig orkat känna sig riktigt ledig. Men nu inget mer sånt! Den känslan efter 7 och ett halvt år med flyttid är underbar! 

Helgen som var bestod av jobb fredag till måndag. I fredags var min syster barnvakt och tog med barnen till Leos lekland. Gissa om barnen var nöjda? 

Igår en ledig dag för det är inskolning på fritids. Äntligen barnomsorg igen! Oliwer började i måndags och efter idag inskolning 2 så är även Wilde redo för fritids. Tror fritids kommer att bli så bra, Wilde trivs redan och längtar dit igen. Han har fått en ny kompis William som han var hemma hos flera timmar igår efter inskolningen. Personalen på fritids verkar toppen och lokalerna är superfina -nybyggda och fräscha. 

Ikväll är det jobb för mej, flyttad och ska jobba i Vbro. Först tänkte jag nej jag vill inte men nu känns de helt okej att få se nåt annat och skulle jobba med en som jobbat hos oss så detta blir nog bra ändå.  Sen 2 arbetsdagar kvar till helg och i helgen ser det ut att bli en tur till kusten med pappa och Ingela. Mysigt.

Nu ska jag ta och packa allt som ska med till fritids och göra barnen redo för ett par timmar på dagis/fritids. Själv får jag väl passa på att städa medans dom är där. Som vanligt så fort jag bli ensam en liten  stund. 👌 



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0