Långfredag

Ännu en vecka har swishat förbi, påskhelg och jobbhelg även för min del. Tråkigt men skönt det är storhelgs betalt iallafall så kanske man ser lite skillnad på lönen nästa månad när man jobbar 4 av 4 påskdagar. 


Igår har vi 10 års dag, brukar sällan fira årsdagarna nu förtiden. Men 10 år är ändå 10 år och eftersom våra 9 år gamla förlovningsringar börjar bli väldigt fula så bestämde jag mej för att ge oss nya ringar. Dock misslyckades jag med storleken på min ring men kommer en ny till veckan så ❤



Som sagt så jobbar ju jag hela helgen och Fridde åker till Norge imorgon så min syster var här tidigare och hämtade barnen. Och när det är påsk så kommer påskharen hit på natten, lämnar ett brev och gömmer ägg så imorse fick barnen ha äggjakt med pappa eftersom dom inte är hemma imorn. Tror dom var rätt nöjda :) inte bara barnen som fått ägg denna påsk, jag har fått 2 så fina ägg jag med. Ett av min syster och ett av hjärtat. Och såklart har dom båda fått av mej med 💛


Oliwer har förresten haft jubileum han med. Sen en vecka tillbaka sover han på sitt rum, det funkar bra. Istället för att bli väckt av han femtielva gånger varje natt vaknar/väcker han oss runt 3-5 ggr per natt kanske. Lite svårare att lägga dock men är nog en vanesak. Men inatt ska ni veta allihopa då sov han sin 10e hela natt sen han föddes. Har lärt mej att inte hoppas men efter många många månader utan en hel natt sömn kan man inte låta bli att hoppas på att det fortsätter. Dessutom sover han oftast fram till halv 6-6 tiden nu de senaste. Underbart! Inte gått upp 4-5 på flera veckor nu. Kanske blir ordning på sömnen så småningom. För övrigt är han verkligen en unge full i fart, inte en lugn stund här i huset. Tänk att 2 barn kan va så olika, Wilde är lugnet själv medans Oliwer är en virvelvind. Man vill knappt gå hemifrån med oliwer som han härjar runt. Och öronen är döva för tillsägelser, misstänker helt klart trotsålder just nu. Men är så roligt att se barnen ihop, dom leker och härjar. Oliwer bråkar med wilde ibland så jag vet inte vad men wilde är lika snäll ändå han. Och så omtänksam och mån om sin lillebror. Älskade ungar ❤❤❤  

Nej vet ni vad, nu ska jag krypa ner i soffan med en bok njuta av lugnet och äta lite godis. Fridde är i garaget men kommer förhoppningsvis snart hem så får det bli serier och mat. Slowcockern lagar nåt som luktar helt underbart, får hoppas det smakar lika gott också men vore ju konstigt om de inte gjorde det. 

Glad påsk på er allesammans 🐣🐥🐤 




Påskharen jobbar. :)
Mina ❤

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0