Måndag

Gårdagen måste ha varit den längsta dagen någonsin. Spelade ingen roll vad man gjorde så stog tiden still. När klockan var 4 var barna badade och klädda i pyjamas för jag trodde i mitt huvud att klockan var så mycket mer. Och Oliwer startade härligt nog dagen 04.40. Ungefär som jag hade misstänkt sen innan. Var iallafall ett riktigt härligt väder och vi tog en lång skön promenad mitt på dagen. Varmt, soligt och fint 🍁🍂

Idag fick det bli ytterligare vab, Oliwer är långt ifrån sig själv och orkar inte alls med så dagis är inte att tänka på. Sover flera gånger om dagen, hostar och snorar. Krånglat med försäkringskassan och mas med sjukintyg. Dubbla budskap först skulle man ha sjukintyg och fick sitta en halvtimme i telefonkö för att få tid på vårdcentralen och sen iväg dit och fick intyg. Då behövdes det inte förrens på onsdag var nästa budskap. Jaja nu har vi ett sjukintyg som gäller tills på söndag. Men tråkigt med massa mas.

Håller dessutom på att få denna skiten jag med, känner det i hela kroppen. Vill inte! Ont i halsen och tung i huvudet.

Har iallafall kommit ut och gått en sväng idag skönt det är så himla gött att bara komma ut, Wilde har varit på dagis med 9 och 2 för är så himla tråkigt för han att sitta hemma med sjuk Oliwer. Ungen var överlycklig och sprang hela vägen från huset och till dagis. Nu i kvällningen har vi varit och hämtat ut alla hans jultidningar han sålt så nu ska det lämnas ut och sen kommer han att få sin 48 tums tv som han förtjänat ihop till. 👌

Imorn vabbar vi vidare, onsdag ledig dag (eller ännu obokad i timmar iallafall ledig vore ju synd och säga för kommer få jobba arslet av mej sen för att få ihop timmarna efter detta). På torsdag hoppas jag innerligt vi är tillbaka på jobbet och dagis igen då får det vara bra med detta.

Korven på promenad tidigare idag. 🍁

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0