Onsdag

Mitt i veckan i veckan som aldrig tar slut kändes det som.

I måndags hade vi en efterlängtad eftermiddag med Emelie och Nova. Inte setts sen i somras kom vi fram till, skönt att de är på lika villkor iallafall. Ingen av oss hör av sej och ingen av oss "har tid" men inga konstigheter bara för det och alltid lika trevligt när man väl ses och inga krav liksom, kaffe och uppkrupen i varsitt soffhörn medans barnen hittar på dumheter. (Ja Wilde som aldrig hittar på dumheter hittar alltid på dumheter ihop med Nova, dom är för roliga ihop dom där två märks hur trygga dom är ihop och hur dom trivs)

Igår var vi på en föreläsning på jobbet igen, suck och pust! Fy så jobbigt det kändes... MEN vad bra de var, klok, vardags, mitt i prick och gav mycket skratt och saker "att ta med sig". 👌 Vad som var viktigast här i livet, sömn, struktur och kul var det. Att byta ut alla måste mot vill. Istället för att Jag måste göra bla bla ska man tänka Jag vill göra bla bla för att. Vikten av att bli uppskattad, berörd m.m Ja det var helt klart bra och tiden gick fort.

Idag jobb och sen var vi nyfikna på Jem o fix, tråkigt och praktiskt var mitt betyg. Bra att ha ibland kanske... Nästa etapp hoppas jag dom satsar på en galleria faktiskt. Imorn öppnar jysk, då ska jag försöka ta mej dit och köpa en sån där värsting kudde dom sålde billigt och så såg jag fina soffkuddar i bladet som kom i måndags. Men annars jysk?! Kunde dom inte fått hit nåt lite roligare som inte finns 2 mil bort? Nähä inge gnällig ja inte 🙈

Nedräkning pågår för fullt också, 2 dagar kvar att jobba och 3 dagar kvar innan vi åker. 👌

Den där dök upp i mitt flöde på Facebook igår och kändes precis som jag hade skrivit den själv 👆👋 Känns som de inte bara är jag här i världen som känner mej just sådär just nu när nån klok människa tillochmed gjord en bild av det.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0