Onsdag

I måndags var det dags för jobb och dagis igen, tyckte Oliwer var såpass att han skulle orka med dagis men precis innan jag skulle sluta för dagen ringde telefonen - Oliwer har feber igen. Så skynda från jobb och hämta barnen och dags att vabba igen. Igår ringde jag och fick en tid på vårdcentralen för att kolla upp han ordentligt och resultat blev öroninflammation. Vilket man inte behandlar i första taget enligt läkaren så får se hur länge han ska behöva vara dålig nu. I Min öron låter det konstigt att man inte behandlar ett barn med öroninflammation när det går, varför ska barnet behöva ha ont, feber m.m om man kan göra nåt? Å andra sidan så fattar jag att de inte är bra att äta penicillin för allt heller.. Men ändå!

Inte för att de smittar med öroninflammation men jag har ont i mitt vänstra öra? Även ont i vänstra sidan av huvudet och ansiktet. Örat börja igår eftermiddag, sen kom det onda i ansikte och huvud på kvällen. Kände mej som jag skulle få feber men blev ingen feber bara det onda kvar. Skumt! Även mera ont i halsen än innan, har ju gått och vart lite halvförkyld sen nån vecka men bryter liksom inte ut.

Igår var jag äntligen iväg och fixade min fransar igen hos bästa Beata 👌 Så nöjd som vanligt! Förstår inte hur jag någonsin ska kunna sluta med detta? Är så jäkla skönt att kliva ur sängen och inte behöva göra nåt och att alltid känna sig fin. Känna att man har färg för jag är ju totalt färglös annars utan smink eller utan mina fransar. Är så nöjd med hållbarheten på fransarna hon gör med och att det räcker att fylla på var 3e vecka utan att de är akut eller man ser ut som crap ens då 👍

Får se hur denna dagen kommer se ut nu. Igår var inte Oliwer alls pigg och sov hos mej hela eftermiddagen. Enda lilla positiva med att han är sjuk är ju att man får mysa ❤ Oliwer myser aldrig annars eller om han gör det så är det max 30 sekunder sen full fart igen. Änsålänge idag verkar han pigg men han är alltid pigg emellan sen bara börjar han gråta/blir trött eller nåt så märker man av att han är sjuk. Lilla korvunge, över 2 veckors sjukdom nu. Blir hemma imorn med, sen drar min kvällsjobbhelg igång. Inge taggad alls på 3 kvällar på raken men men bara bita ihop och göra det. Nästan gång jag har kvällsjobbhelg är på julen men då har jag sökt föräldraledighet. På ett sätt är kvällen klart bäst att jobba meeen tiden är ju verkligen inget för mej, är i princip aldrig vaken så sent annars. Brukar alltid sova senast 22 annars. Eller som dom senaste kvällarna runt 8-9 😂😂😂

Kom precis på att jag glömt berätta att vi äntligen fick tag på en bil i helgen som var. Det blev en Passat från 06. Mörkblå, nybytt kamrem och helt okej pris. Går hur bra som helst och är så skön att köra. Äntligen 2 bra och vettiga bilar. Bara tuta och köra. Och att veta att man skulle kunna åka nånstans om man vill. Det var ju inte ens ett alternativ med gamla passaten och det läckande vattnet. Försöker få med en bild också men blogg appen vill inte som jag 😂


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0