Lördag

Nu hade dagarna verkligen sprungit iväg igen. Sen sist då?

Oliwer fick äntligen utskrivet penicillin och blev frisk. En hel vecka på dagis är därmed avklarad. Skönt med vardag 👌

Jag har avklarat kvällshelg, medarbetare dag, ett par dagpass, dubbelpass och avslutade med en kort fredag. Tagit igen några förlorade timmar från all tid hemma och vabbande.

Nu ledig helg, den var efterlängtad kan jag lova. Trött i huvudet och trött i kroppen. Jämnt sådär så jag blir rädd för mej själv för allt konstigt jag gör. I onsdags när jag hade jobbat i ett ändå från morgonen tills klockan var kvart över 3 innan jag kom in och kunde äta då var det ingenting som fungerade resten av dagen. Skulle hämta paket men kunde inte läsa siffrorna?! Skitläskigt.. Och ganska pinsamt när man rabblar fel siffror för 3e gången på raken 🙈

Som sagt ledig helg var efterlängtad. Men jag inledde det med att vara jämnt skit grinig. När man planerat att göra nåt, inget stort men just att man ska göra nåt och det finns nån som inte respekterar att passa i tid och inte ens hör av sig och meddelar sig förrens 1 timme efter tiden man sagt och kommer 1 och halv timme försent. Japp detta retade upp med tillräckligt för att förstöra hela eftermiddagen. Var alldeles för trött innan för att bara ta de fast jag vet hur det är. Och därmed retade allt annat upp mej sen med, en trasig lampa, tvätt som skulle hängas.. Ett hus i kaos... För sådär blir de ju jämnt, full närvaro på jobbet = frånvaro hemma och allt det där bara hopar sig..

Idag är det iallafall en ganska oplanerad dag gissar att hjärtat mitt sover bort halva dagen efter en bowlingkväll med jobbet igår. Jag och barnen har inget planerat. Eller jo allt de där tråkiga som inte hunnits med under veckan. Men inget kul planerat. Skulle behöva nåt kul, skulle lika gärna kunna hoppa över denna helgen och kommande vecka och ta nästa för då väntar nåt kul. Ullared med världens bästa syster, som jag aldrig hinner träffa nu för tiden med jobb som krockar. Ska bli helt underbart och åka iväg 1 dag och bara va. Vi ska försöka dra på utflykt och kolla in ett övergivet ställe i närheten med som hon sett när hon kört lastbil där. 👌

Förresten ska vi göra om här hemma igen, spännande! Ni får se mer när de är gjort sen. Fridde som fått en idé och jag tror de kommer bli hur bra som helst 👌

Blurrigt inlägg som det blir när man ska ta allt på samma gång.. Men nu är det uppdaterat iallafall.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0