Onsdag



Denna dagen har ju som sagt tillbringats i Karlstad. Lämnade in vagnen och provkörde flera andra. Hörde mej för när vagnen hämtades igen huruvida det går att ångra eller häva köpet när den inte motsvarar förväntningarna och har massa fel på sig men för att det ska gå att göra måste den lämnas in 3 ggr för samma fel annars får jag sälja den vidare och köpa en annan fick jag till svar. När jag hämtade den var den förvisso bättre, hade fått båda bakdäcken utbytta, dom hade fixat suffletten, smörjt upp ryggen och fixat fotstödet. Men alltså fotstödet var fortfarande slappt men inte lika slappt? Det skramlar och rasslar, tycker däcken vobblar lite än men knappt synbart, vagnen är fortfarande så trög och det knakar om den. Vilket måndags ex alltså! Önskar jag hade upptäckt alla fel medans den var ny och inplastad men hur skulle jag kunnat se de då liksom? Nästa gång jag köper vagn så väljer jag att hämta den på affären och går igenom den noga innan den rullar ut därifrån kan jag lova. 

Annars hade vi en trevlig dag där i Karlstad. Tog en tur på nybyggda HM inne i stan. Klart nya HM favoriten 👌 Handlade upp mina presentkort sånär som på 5:- alltså var den shoppingrundan gratis. Va även på biltema, stuvbutiken och ikea. Olja till altanen på stuven och barnsäkra hemmet på Ikea, så kul kan man ha det! 

Oliwer var på gott humör hela dagen, lite gnäll&gråt i bilen bara. Skönt det! Och sov gott inatt med. Men det goda humöret i Karlstad tog han igen när vi kom hem istället. Inte lätt att göra våran lilla kille nöjd och det är ju inte utan att man känner sig otillräcklig.. 

Nu har han iallafall somnat, Wilde ligger uppe och kollar på tv och vi vuxna människor här i huset ska snart äta crispy chicken bites. Har ni inte provat kan jag verkligen rekommendera det. Är som tacos fast med kyckling och lite annan smak. Santa Maria är tillverkaren och det säljs bland tacosen. 

Imorn väntar en händelselös dag, dagis för Wilde sen får det väl bli mina mil med Oliwer i vagnen. 

Fredag ska jag jobba 12-16, brukar inte ta dagtider sådär men tänkte att de inte borde va problem att få barnvakt dom få timmarna så. 

Redo för Karlstad 👆

Påfyllning av Oliwers växa sommargarderob ❤👌

Och mitt dagens fynd och otroligt fina cardigan. Och köpt på barnavdelningen av alla ställen, kan lova att det var inte igår jag kunde ha nåt som köpts på barnavdelningen. Härlig känsla. Och billig var den med. 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0