Sommaren



Verkar klart som sommarn har kommit, bara hoppas den håller i sig också så vi får en lång och fin sommar. 🌞

Första dagarna med värme hade Oliwer riktigt ont av det. Svettades så han var helt blöt, värmeutslag, åt knappt nåt och var super grinig men nu har vi haft 2 toppen dagar. Sådär aptit, värmeutslag och så blir han sååå varm men vilket solskens humör. Det hoppas vi hänger i. I torsdags fick Wilde stanna hemma från dagis, förmodligen påverkad av värmen han med, var alldeles kallsvettig, orkade inte äta och var helt kritvit i ansiktet. Men efter en massa dricka, isvatten, salta kex och vila så var han pigg efter nån timme igen. Skönt! Wilde fick klippa sitt hår med, blev ju så varmt med hans långa tjocka hår. Såhär blev resultatet :)


Igår tillbringades några timmar i furuskog med Sandra, Malin och alla barn stora&små. Jättemysigt och trevligt :) 


Igår eftermiddag åkte vi till Åmål jag och Wilde. Lämnade in massa saker på barnloppisen sen åkte vi till syrran och Tom. Syrran slingade mitt hår och vi satt ute på balkongen och bara tjatade medans Wilde härjade med Andreas och Tom ute i trädgården där. 

Idag startande dagen med 8.3 kilometer promenad för mej och Oliwer. Sen var det dags för Wilde att vara med på paprika loppet på Ica kvantum. 

Nöjd kille :) 

Hem och bara va en stund.. Jag la mej och sola sen badade vi i badtunnan. 



Vid 3 kom syrran och hämtade Wilde som ska sova över hos dom. Oliwer tog sej värsta långa powernapen på över 2 timmar efter allt badade och värmen. Gott för han det. Grillade till mat sen tog jag och Oliwer promenad 2 för dagen på 8.1 kilometer denna gången.  Härligt! Fridde åkte till Bengtsfors så ensamma hemma ändå jag och Oliwer. När vi kom hem efter en kaffe paus hos pappa och Ingela så oljade jag in trappan på framsidan. Dä är te och va effektiv minsann! Imorn ska jag (om jag hinner) måla möbeln där på framsidan med så den blir fin och fräshare igen. Vankas även barnloppis imorn och så ska Wilde hämtas hem igen. 

Härliga dagar! 



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0