29 januari



Ledig igår. Ja idag och helgen med för den delen. 

Började dagen igår som dessutom var Oliwers 5 månaders dag med ett besök på BVC, 5 månaders vaccin, vägning och mätning.  Försökte än en gång att prata med dom om hur jobbigt Oliwer har det med reflux, kände att ena sköterskan åtminstone lyssnade på mig medans den äldre snarare dumförklarar en. Barn sover olika! Men ja jag vet men Oliwers sover inte bara dåligt han har det så sjukt jobbigt när han sover men nej så kan de vara. Försökte få dom att förstå hur jobbigt han har det när han får såna uppstötningar så han inte får luft och vaknar i panik. Den äldre tyckte att det kanske är ryckningar i sömnen? Men nej jag är inte dum i huvudet, jag/vi ser skillnad på ryckningar i sömnen och ren panik för han inte får luft. Tillsut nämnde hon iallafall medicin  (hon som i telefon påstod att barn i Värmland inte får medicin vid reflux) men vi ska avvakta tills 6 månaders kontrollen med läkaren. Kommer iallafall att fråga på svea när Wilde ska på 5 års till veckan och se hur Birgit ser på det och om dom är för eller emot behandling. Verkar dom bättre så kommer jag lista Oliwer till svea också så han får hjälp nån gång. Han ska inte behöva ha de såhär. Förövrigt såg allt bra ut, växer så det knakar med har åtminstone lugnat ner takten liiite. Dock bara lite, på god väg nu att byta ut strl 68 garderoben mot 74. 5 månader och påväg att byta storlek för 5e gången. 


Efter BVC åkte vi mot Karlstad. Shoppat till hemmet och barnen. Nu ska toan och hallen bli klar iallafall. Lite nytt till Wildes rum, ljus bollar,  förvaring och databord. Han fick även en cykelhjälm och svep (haha svep va jätteviktigt enda han ville vi skulle köpa ) Oliwer matta, förvaring, ny kudde och kläder. Jag fick mej mjukisbyxor, hoodtröja och lite lyx på The body shop. Hade presentkort där så. :) Lite praktiska saker och sånt med. Käkade mat på vad det nu hette med buffé där på bergvik. Inte det asiatiska utan den andra. Sådär betyg men kul att testa nåt nytt. Sprang på Maria och Mats där så åt ihop med dom. Trevligt :) Blev verkligen en heldag i Karlstad, Oliwers humör var över förväntan så flöt på riktigt bra dessutom. Han är inte den där som gillar att åka vagn i affärer annars. Wilde var i Åmål hos syrran och Tom han, han vill inte med i affärer han men hade haft en så bra dag så :) 

Favoriter 👌 

Förresten avslutade vi ju våran dag på Ikea. När jag sen satt hemma och kollade på Facebook fick jag se att det hade varit en rökgranat atack och dom hade fått utrymma ikea inte ens 1 och 1/2 timme efter vi hade varit där. Otäckt!  Glad vi hade åkt hem.

http://www.expressen.se/gt/ikea-i-karlstad-utrymt-efter-rokgranatattack/ 


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0