Söndag

Tidig morgon med Oliwer. Börjar tappa hoppet om att någonsin få sova ordentligt igen kan jag säga. Nån som sitter på nåt hur man får barnet att sova tips? Känns som vi provat allt. Men vi har åtminstone kommit så långt att det nu och sen ett par veckor tillbaka går att lägga han uppe i spjälsängen förut har inte ens det gått så en sak med sömnen som fungerar iallafall.

Ledig helg och denna helgen kan man åtminstone vara ledig utan att behöva ha dåligt samvete. Känns skönt efter ännu en vecka med kaos, stress och kort om folk på jobbet. Imorn är det dock slut på ledigheten och som det ser ut väntar 9 dagar på raken innan ledigt igen. Längtar nåt enormt efter julledigheten. Vi kommer vara lediga tillsammans i typ 1 och halv vecka. Ska bli underbart ❤ Närmar sig fort nu, när man var liten var december världens längsta månad nu går det alldeles för fort istället och helt plötsligt var allt man förberett för i månader slut. Hoppas på lite snö snart med, det ska vara snö i december.

Så fort det ljusnar ska jag slänga Oliwer i vagnen och ta en tur i skogen och plocka granris som ska sprayas med snöspray och få lite julfint på trappan sen. Förövrigt har jag nog fått punktering på vagnen, hoppas de ska räcka med luft men tror inte jag har sån tur tyvärr. Skit! Tur vagnen fungerar ändå men blir lite mer slitit bara för den drar snett. Klockan 10 sen ska Wilde hämtas i långserud där han varit hos faster Maria hela helgen. Pepparkaksbak, kalas och kul för han hela helgen. Och sen klockan 13 ska vi på dop i Tveta för Wilton. Ska bli mysigt 💕

Igår var vi en sväng till Åmål och kollade in barnloppisen och umgicks med syrran jag och Oliwer. Gjorde ett par små fynd på loppan men hittade inte de jag behövde. Är så svårt att hitta skor till Oliwer och enda skorna som funkar på han är kavat yxhult skulle verkligen behöva ha ett par att ha på dagis men vägrar köpa för 749 när ungen växer som ogräs och säkert kommer ha växt ur dom innan säsongen är slut. Var iallafall trevligt och ta oss en tur till Åmål och umgås med syrran några timmar. :)


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0