Fredag

Lång vecka.. Vabbat och jobbat om vartannat. Varit och är fortfarande sjuk själv.. 


I onsdags var det Wildes dag, en sedan tidigare planerat ledig dag. Wilde skulle få gå och klippa sig hos frisören för första gången och en tur till leksaksaffären med pengarna han tjänat på jultidningarna  (förutom 48 tums tven han fick också) Så nöjd och stolt kille som blev så fin i håret. Ingela var med och gjorde oss sällskap och vi tog en fika på kanalcafet. Besvikelse dock, beställde en latte just för att dom har så god latte men när min svalnat till dricktemperatur så visade sig att hela latten var full i sump tillochmed mjölkskummet. Bläh! Med 20 minuter kvar tills vi skulle va på salongen var det ingen idé att ens säga till skulle ändå inte hinna dricka en ny så blev ingen god latte för mej. Men en god toast iallafall 👌 Oliwer fick hänga med på denna dagen i vagnen trots sjukdom, han sov större delen av tiden nedbäddad i åkpåse. 

Igår var det en sån där dag... Bläh! Oliwer började bli lite piggare men mådde så långt från bra man kan så hela dagen bestod av gråt och gnäll. Stackars liten korv. Var iväg till vårdcentralen för att kolla han igen, fortfarande röd i öronen men skulle avvakta. Mådde skit själv och molande huvudvärk hela dagen. Sjukt opepp på en kväll på jobbet men kände att jag inte kunde sjukanmäla mej heller med all kris på folk.  Sååå ringde telefonen och jag svarade, jag skulle bli flyttad till en annan grupp på kvällen. Bara gilla läget, la på telefon och börja gråta. Kände verkligen att jag orkar inte! Är så förbannat mycket med allt just nu, kaos hela tiden och detta blev bara för mycket just då. Men en stund senare får jag veta att dom akutrekryterar i min egen grupp så ringer upp och säger att jag inte tycker att de är okej, jag godtar inte att bli flyttad när det saknas på mitt eget och sa även precis som det var att jag mådde skit och visste inte om jag skulle orka en kväll med massa spring på ett ställe jag inte varit på flera år.. Tog en halvtimme så var jag tillbaka på mitt eget så då blev dagen lite bättre igen. 

Idag har varit en lite bättre dag, jag känner mej piggare men snorar och är tung i huvudet. Oliwer har orkat både leka och greja lite idag, bara sovit en gång men han äter knappt nåt. Tröstade mej med att han åtminstone fått i sig lite saftsoppa och nyponsoppa så han fått vätska i sig men en halvtimme efter han hade somnat vaknade han och kräktes.. Stackars liten korv. Man känner sig så maktlös! Varför ska han bli så himla sjuk för? Varför ska han få 2 öroninflammationer på så kort tid? Varför ska han bli så slemmig och behöva kräkas när han är sjuk? Har kokat egen vätskeersättning jag ska försöka få i han när han vaknar igen. Wilde har fått förkylning han med och hackar och hostar men annars ingenting. Skönt att bara den ena blir så sjuk iallafall. 

Fridde är på julbord och fest ikväll, unnar han verkligen det så kul att hitta på nåt men oj så jag hade velat att det var jag. Jag vill också ut på nåt kul snart!! Men förhoppningsvis blir det en lugn kväll här iallafall, bara sitta i soffan, käka chips och choklad och bara njuta av lugnet. (Som förhoppningsvis ska finnas) Hoppas verkligen Oliwer ska få sova nu iallafall, han behöver det för och bli frisk. Imorse sov han faktiskt ända till 7. Men vet inte hur man ska tolka sömn på han heller, som friskhetstecken eller inte eftersom han vanligtvis sover uruselt och ännu mer uruselt när han är sjuk.. Nu sover han nästan bra i 2 nätter? Enstaka uppvak bara och sovit som imorse då ända till 7.. 

Äh färdiggnällt kanske?! Känner att jag bjuder på så himla muntra inlägg nuförtiden.  



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0