Lördag



Lördag kväll... Sitter ensam i soffan, Oliwer sover oroligt här brevid och Wilde kollar barnprogram uppe hos sej. Har varit en fullspäckad dag, började dagen med att vara med på loppisen på medis tillsammans med syrran och Tom. Ingen större förtjänst där inte, dåligt med folk och kanske lite fel helg med. Men desto bättre fyndläge, aj aj! Köpte hur mycket barnkläder som helst det mesta för 5:-/styck. 2 av plaggen kostade så mycket som 10:-. Leksaker för 10:-. Ett par vita converse till mej för 30:-. Och världens finaste bil till barnen. Synd bara en annan inte blev av med mer. Men men så kan de va.. Slänger ut på köp och sälj igen istället och hoppas på att bli av med det där. Redan blivit av med en del iallafall. :)

Packade ihop vid 13 och drog hem packade ur och packade in barn istället för att åka till Åmål och marknaden. Ett varv där, mat till Wilde på sibylla sen var jag och köpte en annan vagn till Oliwer.  Var så himla nöjd, hem och monterade isär och tvättade alla delar, gjorde rent chassit.... Hänger upp på tork... Och upptäcker mögel!!! Alltså fy fan vad jag bara ville sätta mej och grina. Som tur är svarade tjejen och tar den tillbaka. Har redan lovat bort Brion eftersom jag skulle köpa denna men som tur är så måste inte Brion säljas omedelbart men nu får det bli en ny vagn, vågar inte chansa igen. Men alltså den var "min" älskade crescent comfort på vitt chassi och den gamla modellen som jag velat ha sen 2 veckor efter jag köpte Wildes emmaljunga så ja ni fattar hur länge jag suktat efter den. Får väl bli den nya ändå nu men den har svarta fälgar och jag vill inte ha svarta egentligen. Vill ha helt vitt. Men en möglig vagn är totalt otänkbart så. 

Nu ikväll tänkte jag bara deppa, för vagnen, för att jag inte hade velat sitta hemma ikväll. Tänkte tröstäta marknads choklad men vart spyfärdig efter ett 1/2 hg. Så kan de gå kanske bra egentligen men näh jag hade velat njuta av det goda inte sitta här och må illa! Har dessutom ett barn som håller på att få tänder så det är ledsamt, feber och dålig mage. Stackars lilla hjärtat såklart men nu fick åtminstone dom senaste dagarna extrema humör sin förklaring för oj vilket humör. Utom i torsdags då dagen istället var helt strålande med ständigt leende på denna lilla munnen. Hur det kan va egentligen... Hoppas det är bättre imorn iallafall. Själv har jag varit så himla trött det senaste, känns som energin tagit slut och sömnen aldrig blir tillräcklig. Stegen är sega på promenaderna och haft jättelätt att få huvudvärk. Allt detta gör ju tillsammans att humöret inte blir på topp heller. Hoppas det vänder snart. Hoppas vi vaknar imorn till en solig strålande dag, att Oliwer får må bra igen och slippa tandkrångel och jag är pigg. 

Dagen i bild 👆 



Och denna goa från i torsdags, strålande glad Oliwer full i bus. 


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0