Söndag



Så var det redan söndag... 

Sen sist har vi hunnit med en massa saker, ett antal kärror med skräp har åkt till tippen och det har grejats både här och där här hemma i huset. Jag med småsaker mest och Fridde med allt annat. Både ute, uppe, nere och i källaren. En heldag i Karlstad där det handlades kakel till lilla toaletten och grejer till badrummet uppe. Badrummet uppe har fått sig ett badkar och duschkabin åkte ut den. Jag själv gillar inte och bada så mycket men de gör dom andra och de går ju lika bra att duscha i de så blev ju bra de. :)  Ska bara spara ihop lite pengar och få en ny möbel dit upp med och ha kläder, handdukar m.m i också så blir det så bra så sen.

Igår var det dags för efterlängtad barnloppis men var inte alls så bra som jag hade hoppats på. Mycket som var rena skiten, trasigt, smutsigt, svindyrt och fläckigt. Förstår inte hur dom tänker som lämnar in sånt ? Men några guldkorn hittades iallafall. 2 newbie plagg till Oliwer, äkta converse för 20:- (att växa i :)). En fotsack till sittdelen på emmaljungan för 20:- den med. Han fick också 7 dregglisar (fult nog hade säljaren lagt ner 2 jätte fläckiga i påsen med dom men efter klorinbad var dom vita igen), 2 par andra byxor. Jacka, jeans, vinterskor och brandbil till wilde. Converse i usa print till syrran. Bortsett dom som hon får betala själv så brände jag 200:-. Annat i våras när jag hittade så otroligt mycket fint att jag var tvungen att lämna kvar saker jag ville ha för att ja inte hade mer kontanter. 👍👍👍 

Wildes ⬆ 

Oliwers minus fotsacken. ⬆ 

Igår var de även dags för 5 års kalas för Nova.. Tyvärr vaknade Wilde förkyld igår så han får gratulera henne en annan dag han. Jag och Oliwer var där en sväng iallafall, drack lite kaffe och umgås med dom andra vuxna på kalaset :) 

Wilde är snorig och hostig nu. Livrädd att Oliwer ska bli smittad så nu är det puss och va på lillebror förbud tills förkylningen är bättre. Hoppas han inte ska bli sjuk, inte kul att bli sjuk när man bara är 2 veckor. Hoppas för övrigt att wilde blir frisk fort också, så tråkigt att behöva va hemma och inte träffa kompisar. 

Inatt har Oliwer varit vaken mellan 2 och 9. Tror han har lite felvänt dygn, är som vaknast runt 2-4 och fram till 6-8 ungefär. Men gissa hur trött jag var imorse för riktigt såhär pigg brukar han inte vara? 💤💤💤💤 Men wilde hade sovit ända till 9 och Fridde gick upp med allihopa och jag tog igen förlorad sömn ända till klockan 12. Det behövdes! 

Idag är en lugn hemmadag iallafall, haft pappa och Ingela på kaffe, och så har äntligen wilde fått sin lådbil ihopbyggd. Själv har jag tvättat ett antal maskiner, Oliwer spyr massa så går åt en hel del kläder här och speciellt när han kaskadspyr ner en annan och en får byta allt man har på sig. Precis som sin bror iallafall! Laddade upp med massa extra små frotté handdukar när vi var i karlstad för de går åt. Och dregglisar! Sparat efter Wilde en massa också men Oliwer har ganska olik färgskala på sina kläder så passar inte så bra ihop. 

Våran sista gemensamma lediga dag tillsammans idag iallafall. Så tråkigt! Men nångång ska väl vardagen komma också. Hade dock gärna haft 1 vecka eller 2 tillsammans kvar. Och inte inlett veckan med sjukdom.. Men hoppas som sagt att Oliwer klarar sig och helst jag med. 

Jaha skulle avsluta med lite andra nya bilder men nu fungerade det inte att ladda upp fler.. Får försöka senare. 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0