Tisdag


Igår bjöd kommunal in till verksamhetsplaneringsmöte och föreläsning. Vi var 4 stycken från jobbet som gick dit, fick skriva vad vi önskade för aktiviteter/medlemsresa. Jag röstade för shoppingresa, ullared eller en västkustresa. Hoppas det blir nåt sånt istället för kryssning denna gången!! Sen var det dags för föreläsningen, en ung kille som berättade om sitt liv och uppväxt med adhd, rasism, alkohol, våld, fägelsevistelser och droger. Hur lätt det är att hamna där men svårt att ta sig ifrån. Strongt gjort att stå där och berätta och ännu mera strongt att ta sig ifrån allt, att ha gjort nåt åt de och försöka påverka och hjälpa andra unga det är riktigt bra gjort. Synd att inte fler faktiskt var där, var nåt som många kan ha nytta av att höra. Både dom som jobbar inom det, andra unga och föräldrar. 

Idag har det varit ännu en dag på jobbet, en slitig sådan blev de. Har jätteont i mina höfter och ryggslutet ända ner i benen. Har haft ont av sammandragningar så jag nästan blir kallsvettig. Fy och dra nånstans säger jag! Massa spring i trappor, bärande och städ var nog mer än jag orkade med idag. Skulle ha behövt städat och tvättat här hemma men det fick vara idag. Ska bli otroligt skönt att få gå och lägga sig ikväll. Imorn hoppas jag på en bättre dag i "måendet" för imorn ska det jobbas 7-15.30 och efter det handlas och grejas då vill jag inte ha såhär ont, speciellt inte dom onda sammandragningarna. Alltså varför ska saker göra ont och va jobbiga för? Alla som beskriver känslan av att vara gravid som det bästa dom gjort, aldrig mått så bra, haft sån energi osv. Jag har mått så förbannat illa, halsbrännan från helvetet, ont och jobbigt!! Fötter och ben fulla i vätska så jag inte ens orkat gå in dom nya jobbskorna, mina converse passar inte, det bränner och är tungt.. Borde kanske inte klaga för finns dom som har det 1000ggr värre och med tanke på resultatet av det men jag vill helst att det blir augusti och bf snart så vi får vår lilla efterlängtade bebis här hos oss istället.. Det ska bli helt underbart! ♥

Ja ja imorn jobbar jag sista dagen för denna veckan, hela jobbhelgen har jag tagit semester. Ska hitta på både det ena och andra så helgen kommer försvinna fortare än att jag hinner med har jag på känn. Men det ska bli skönt att va ledig och hinna umgås med folk och familj. Och kanske en liten sovmorgon med lite tur ?

Har förresten laddat ner en ny favorit app, en nedräknings app. Kul att lägga in sakerna man ser framemot och se dagarna ticka ner. Närmast att se framemot är Ullareds turen och den står på 22 dagar kvar..... 

Så här ser det ut där just nu.



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0