Söndag


Igår började vi dagen med att åka till karlstad, Fridde skulle ha massa grejer till bil så det inhandlades först sen åkte vi till ikea och där kan jag lova att vi inte var ensamma. Pjuh! Det måste ha vart vädret... Fick tag på allt vi skulle ha till wildes rum och en sak till babyrummet. När vi står i kassan ser jag att det jag skulle ha till babyrummet -en klädställning kostade 99 och inte 129 kollade närmare på den när vi kommit ifrån kassan och visst var det fel. Räckte dock med en blick mot kassorna och de mila långa köerna för att inse att jag skiter fullständigt i om det  är fel!!! Avslutade med att köra runt vad som kändes som halva värmland för att hämta växellådan till sheriffen. Väl hemma igen ville jag inte alls åka på kalas ville helst bara va hemma och greja men vi hann fixa lite iallafall innan de va dags och åka. Killarna fixade hos wilde och jag i babyrummet.

Helt jättefel fel, ska ha en liten mini inte denna jätte!! Men får funka ändå, ser kanske lite pojkigt ut förresten men de är ju för att det mesta är Wildes gamla kläder så :) 

Kalaset för Linda var trevligt, live underhållning, smörgåstårta och tårta. Efteråt följde wilde med ewa hem för att sova där, mata fiskar, få frukost på sängen och träffa Lindas lilla kattunge. Klockan var sent när det var slut så vi åkte hem och la oss direkt. Sjukt skönt att sova imorse, vaknade kvart i 10 och en liten stund efter de kom wilde hem. 
.
Mina fina ❤

Vid 11 åkte vi ner till åmål och syrran. Hämtade syrran&tom så åkte vi till jysk och köpte bäddmadrass till wilde för det hittade jag ingen på ikea igår, han valde även 2 fluffiga kuddar till sitt rum också. Sen en tur till djurparken, alltså den djurparken!! Ska vara öppen 9-18 men där satt de en lapp Tillbaka 17.30. Inte första gången man kommer dit och inte kan gå in, en annan gång fick vi inte gå in för det hade regnat. Synd att inte sånt framgår nånstans... Åkte hem till syrran och fikade lite sen blev det en tur till lekparken i plantaget. Höll på att blåsa bort men wilde va nöjd. 


Sen hem och greja iordning i Wildes rum med dom nya kuddarna och madrassen, wilde har stält upp sina bilar i sänggaveln. Såhär fint blev de. :) 


Nöjd kille!  Blev så mysigt så! Snart klart i hans rum nu, det som saknas nu finns men har bara inte kommit upp. Sänggaveln köptes för pengarna efter hans gamla möbler, bra när det betalar sig "självt" vissa saker. 

Morsdag är det idag med, fick teckning och present av Wilde  (med hjälp av pappan då:)) imorse när han kom hem.  ❤ Och wilde i sin tur målade morsdag teckning till sin mormor med som vi lämnade när vi var i åmål och så har jag ringt och pratat med min mormor en lång stund förut så alla "mammor" har fått mer eller mindre uppmärksamhet idag. 

Snart var denna långledighet slut också, vart tog den vägen? Fullt upp i veckan nu känns det som. Jobb i 5 dagar, öppet hus på dagis imorn och på tisdag ska vi åka till Sandra&william efter jobbet. :) 

Hoppas förövrigt mot alla odds att skattepengarna ska trilla in tidigare och komma redan i veckan för då drar vi till ullared redan på söndag. Hoppas kan man ju alltid liksom för usch va de är alldeles för långt tills 18e..... 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0