Fredag


Första lediga semesterdagen av 3, startade dagen med sovmorgon ända till kvart i 8. Bortsett från att ja va vaken en sväng vid 6 då. Men då slapp jag gå upp för wilde sov än :) Förstår förövrigt inte hur nån så liten kan ta så mycket plats, han skulle lätt behöva en dubbelsäng för sig själv! Han fick sova hos oss inatt för blev så sent och orkade aldrig natta han så gjorde de enkelt. Men när ja vaknade till imorse låg han tvärs över sängen på mitt täcke, trångt och kallt men somna om ändå :) 

Käkade frukost, kokade kaffe och packade fika sen drog vi till lekparken med Stephanie och barna. Härligt väder och alltid lika trevligt. :) 

När vi kom hem hoppades jag på att mina paket som jag saknar skulle ha kommit men nejdå. Inte utan att man blir lite ledsen, 2 paket med newbie ugglekläder skickade 29 och 30 april. Och mina nya jobbskor som jag fick panikbeställa från ellos när mina adidas gick sönder. Efter att ha pratat med posten är de avsändaren som får lysa paketen, bägge två jag köpt ugglor av har lovat att göra de och så har jag varit i kontakt med ellos där var det drygare, dom lyser paketet och jag får göra om ordern men numera är den skon slut och jag får vänta till 25 jävla juli innan jag får dom. Fy vad less man kan bli! Skorna jag har i jobbet nu är alldeles för varma för är inget material som andas, dessutom är dom vita leopard och har redan på bara 2 veckor blivit helt förstörda för är inga tåliga skor som ska bli blöta, leriga m.m. Alla 3 paketen skickade under samma 2 dagar alltså lär ju problemet ligga hos posten, första gången jag pratade med posten sa tjejen i telefon att postnord har bytt ut maskiner på terminalen och därmed berodde förseningar på de. Men idag visste hon jag pratade med inget om de utan bad mej kontakta avsändare. Saker för 700 borta bara så, kul! Men hoppet återstår väl i att avsändarna ska hitta paketen så jag får de ändå. Skorna är mest surt, dom behöver jag liksom akut och vill inte vänta tills jag redan gått på ledighet jag behövde dom redan för 2 veckor sen. Får hoppas ellos kan fixa så jag får en annan färg men samma pris snabbt istället för att invänta dom jag egentligen beställt, eller att paketet hittas och jag får det tillbaka. Men less blir man inte vilket fall som helst.... Har aldrig någonsin av allt jag skickat , beställt och köpt av privatpersoner haft några som helst problem förut. 


Jaja tänker fortsätta hoppas! Och nu ska jag avsluta här och slänga ihop varma smörgåsar till lunch åt mej och wilde. Ikväll bär det av till en arbetskamrat som gått i pension, gissar att det kommer bli väldigt trevligt och bjudas på massa gott. Och imorn sen är det marten och trafikens dag, tror på en toppen dag! :)






Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0