Vecka 32


Måste ju såklart göra en bebis uppdatering med!

 V 32 idag, bebisen är ca 42 cm lång och väger runt 1.8-knappt 2 kg. Enligt appen är det nu som jag växer och ökar i vikt som mest. Nähä säger du dä?! Alltså jag bara säger, va hände där?! Var ju ledig mellan torsdag förra veckan och tisdag denna och på dom 5 dagarna hann mina arbetskläder bli försmå. Magen har även ändrat form och mammamuddarna på mina jeans och jeansleggins åker ner hela tiden vilket är förbannat obekvämt och fult. Tur jag har mjukisar och vanliga mjuka mammaleggins 👍 Svullen, mera ont av foglossning, stel och orörlig. Blir anfådd för minsta lilla.... Konstant kissnödig... Och för att inte tala på varm!! Varenda arbetsdag med duschar och städ får mej att vilja gå hem igen, duscharna för att jag fixar inte värmen utan mår riktigt illa (ont av sån "instängd" värme annars med men nu är det värre), det brukar ju även vara trångt och jag är så osmidig. Och städ för jag vet vad det gör med foglossningen och jag får resten av dagen jobbig sen. Samma sak när jag städar hemma såklart med men då kan man iallafall ta de i sin egen takt. Men i mitt jobb ingår allt sånt och jag gör såklart allt som jag förväntas göra men jag är glad för varje dag som är utan dom momenten och för dom gångerna man får hjälp som underlättar är jag otroligt tacksam. Jag är verkligen såååå gravid man kan bli känns de som just nu 😂😂😂 Känner mej också bara stor, tjock, ful och äcklig mest hela tiden.. Längtar tills augusti och våran lilla bebis är här hos oss istället. ♥  Lilla yrvädret det är full fart när den är vaken. Och liten har hicka flera gånger om dagen med. ♥

Vaknade med väldigt svullna fingrar imorse och ringen satt som berget. Lite bättre nu men dags att ta av sig ringen tror jag bestämt innan det blir nåt så jag inte får den av mej och den blir att sitta åt för hårt. 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0