Torsdag


Sitter i soffan med kaffet, 2 lediga dagar nu innan sista jobbhelgen för detta året. Känns så skönt! Speciellt att det faktiskt löste sig att jag även kunde vara ledig fredagskväll tack vare en snäll arbetskamrat. Den kvällen hemma behövs inför lördagen som blir en aning hektiskt.  

Wilde har gått på långt sommarlov redan igår han. Han är allt go han, frågar man han vad han vill göra på alla dom här lediga dagarna (nästan 2 månader) så vill han bara vara hemma, bada i sjön och träffa sina kompisar. Är ju bra eftersom det är ungefär det våran sommar kommer att bestå i. Och några små utflykter, som att han ska åka till nåt äventyrsbad med Ossi&Tom. Vi allihopa ska åka till Liseberg också ju. Vi har prata på en dag till kusten jag och syrran, en dagsutflykt med Pappa och ingela nånstans pratade på djurpark tex Nordens ark men bara prat inget bestämt. Och så röstar jag för en tur till bilkyrkogården i Töcksfors. :) Och så kommer den där Ostindienfararen till Åmål så då får vi ta oss en tur till grannstaden med såklart. Nästa helg är det meningen att vi ska på konfirmation för min kusin i Vänersborg med men dit får jag inte med Wilde och Fridde är på power meet han så får hoppas nån här hemma kan ha Wilde då så kan jag åka med pappa dit. 

Igår firade iallafall sommarledigheten med en glasshandlingstur efter jobb och dagis. Hade fått lovat wilde det efter att vi gick till glassbilen i tisdags och den åkte ifrån oss lagomt tills wilde hade bestämt vad han ville ha. Snopet! Helt säker på att han inte såg oss men alltså riktigt så ouppmärksam får man inte va så man inte ser 2 personen som står brevid bilen när ens jobb går ut på att sälja glass till dom som kommer till bilen och jag såg liksom han och hur han såg ut borde han inte nångång sett oss då.... Och vad ledsen Wilde blev! Hacka och gråt i 25 minuter innan han accepterade att glassbilen va dum och han skulle få åka och välja vad han ville nästa dag på affärn. Skrev faktiskt till dom på messengern på fb sen och dom skulle skicka en tröst till wilde och bad om ursäkt så vi får väl göra ett nytt försök nästa gång dom kommer till gatan våran igen så han får köpa glassen han hade valt där man även skulle få en glassbilskeps. 

Idag är det meningen vi ska träffa stephanie och barna en sväng annars är det bara tråkigheter typ tvätt&plock på schemat som för det mesta. Imorn blir det en tur till Åmål, ska kolla på doppresent och det finns ju så mycket fint på handelshuset så då kan man ta en tur dit och träffa syrran samtidigt :) Hade tänkt och baka ihop en tårtbotten imorn med och sen bjuda på en förhoppningsvis god tårta på jobbet till söndagen... Insåg dock att jag gjort ett misstag när jag gav min surfplatta till wilde, återställde och tömde den på allt och det var ju där jag hade de där allra bästa tårtbotten receptet som alltid blev perfekt!! Blir till och leta, leta och leta och hoppas jag hittar de igen! 

Glad sommaledig kille som handlat massa glass och dessutom vunnit choklad på lotter. :) 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0