Söndag


Söndag och ännu en helg är slut, har varit ledig denna helgen. Skönt! Men känner mej ändå inte utvilad, har sovit urkasst hela veckan med massa röriga oroliga drömmar och tankar som snurrar och även i helgen nu har jag sovit dåligt men har iallafall fått två välbehövliga sovmorgnar. Tills jobb smsen trillar in vid halv 9 iallafall då måste man vakna till så det inte blir fel och sen är det svårt att somna om. Jobbigt att sova dåligt iallafall, är inte van vid de brukar oftast sova väldigt bra. 

Här har de inte hänt mycket i helgen iallafall, under veckorna saknas alltid tiden att hitta på och göra massa saker och när jag blir ledig då saknas orken att göra något istället. Vi har iallafall bakat lite, varit ute på promenader och jag har läst i en bra bok. Och i eftermiddags kom Stephanie och Elias förbi på kaffe och lek en sväng. Wilde är på härligt trots humör och jag vet inte hur många gånger denna helgen jag/vi fått höra Dumma mamma! Dumma pappa! Dumma mamma och pappa! Förkyld är han med, men inte för de varken sliten eller dålig. Tänk om man ändå kunde vara de? Jag har förmodligen fått en släng av den förkylningen med för idag har både halsont, atjoo, nästäppa och huvudvärk kommit smygandes. Inte läge för nåt sånt med en arbetsvecka på minst 45 timmar framför sej. Klarade mej lindrigt sist så hoppas på de denna gången med. 

Skönt iallafall att vi knappt är sjuka nu förtiden. Sist Wilde var hemma från dagis var februari förra året och han lär inte behöva vara hemma denna gången heller om inte det skulle bli värre. Med den energin han ligger inne med nu ser de inte ut så iallafall :) 

Nu ska jag avrunda detta ganska tråkiga inlägg, dags för kvälls yougurt åt Wilde sen ska han sova och jag fortsätta med min bok. 

Det finns en liten lekpark längs en gångväg här i annelund, sliten och dålig är den men duger att stanna till i 10 minuter på promenaderna. Wilde gillar den :) och helgens bakning, pistage, kanel och vaniljbullar. Och en saftig sockerkaka gjord på vanilj kesella. 





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0