Söndag



Idag är jag knappt vaken, kom i säng efter 12 efter en mysig kväll med Emelie, käka massa godsaker och bara sitta tjata. Blev väckt runt 3 inatt och Wilde vaknade halv sju. Visste att han hade sovit ut tillräckligt nu så hade på känn att jag inte skulle få nån sovmorgon så är det ju med morgonpigga barn. Dock är jag trött! Ont i ryggen har jag med, det blir verkligen inte bättre iallafall idag känns de som hela ryggen ska krackelera eller nåt ungefär lika trevligt. Går ut i armarna med, orkar inte sträcka lyfta ordentligt. Ska se om jag inte ska köpa mej en heatlotion imorn och se om de lindrar lite. Har iallafall varit ute på en promenad, skönt att komma ut. 6 kilometer blev de, tog gångvägarna Annelund, stjärngatan och hem igen. Wilde tyckte dock inte de var ett dugg kul, kan du köra hem mej och vagnen nu mamma? Varför inte då? Ska vi gå hem snart? Är vi hemma snart? 

Väl hemma igen satte ja igång att försöka ringa till Folksam. Känner att jag måste kolla upp och kanske byta min försäkring på bilen. Efter alla bilbränder som senaste 2 helgerna som sägs vara anlagda på våran parkering vid jobbet, på Vintergatan och stjärngatan känns de som inte bilen står säkert där och bäst att kolla upp försäkringen ordentligt. På våran parkering hade bilarna brunnit vid 23 tiden och i fredags kom kollegorna och upptäckte branden på stjärngatan redan vid 21 tiden så det är ju tidigt ändå dom är ute. Kan ju inte förhindra nåt men man kan ju se till att vara ordentligt försäkrad iallafall :) Men hursomhelst är det helt omöjligt att komma fram till Folksam, försökt 6ggr nu men alla är upptagna ring igen senare. Får åka ner till folksams kontor imorn annars om jag inte får tag på nån över telefon. Kanske är jag redan ordentligt försäkrad men är inte helt säker så bäst att kolla. 

Vill fixa och göra fint här hemma nu, har beställt nya gardiner eftersom jag har tappat bort?!?? våra köksgardiner när jag bytte till julgadinerna. Hämtade paketet i veckan men får vänta på kappan till 25 aril! Hur kul var de då? Kan ju inte ha en fin och en julgardin.. Har efterlyst en vit kappa på köp och sälj i väntan på den andra, får se om jag får napp. Imorn ska det iallafall köpas nya grönväxter, alla i fönstren öppe har stendött och i köket står de halvdöda julstjärnor. Snyggt värre. 

Nu ska jag avrunda här, ska ta hand om lite tvätt, slänga ihop mat och lite så innan jobbet kl 16. 

Hade 30% på jotex förra helgen då passade jag på för då blir det ju lite billigare. Köksgardiner, ny kappa till hallen bara för att den var så fin och väldigt billig. Typ 25:- eller nåt sånt. :) Lampa till vardagsrummet och tavlor till sovrummet. Tavlorna lika sega som kappan till köket, kommer den 25 april. 



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0