Helgen

 
Skrev ju i fredags att jag hade trott att jag skulle bli sjuk men inte alls blev det, det fick jag igen för kan jag berätta Vaknade natt till igår med halsont, huvudvärk och ont i kroppen. Under eftermiddagen på jobbet igår kom febern krypandes och jag låg däckad på soffan mer eller mindre hela eftermiddagen&kvällen igår. Övervägde att inte gå till jobbet idag men med tanke på att jag aldrig stannat hemma för vanlig förkylning förut så var det banne mig inte dags nu heller hur risig jag än kände mig imorse. Piggnade till under dagen och undrar nu vad ont jag gjort som förtjänar att bli snorig igen och med det även behöva gå runt mer rödnäsa igen? Hade ju precis återhämtat mej från snoringa som gav sej i tisdags. Suck! Hostar gör jag nu med, retlig rivig hosta. Jaja nu är det iallafall bara och hoppas på att jag inte smittar Wilde. Det skulle vara så himla trist! Eller hjärtat som ska på kryssning till helgen, det skulle heller inte vara kul.
 

Idag har jag iallafall roat mej med att söka massa ledigt så nu är allt jag tänkt mej och vara ledigt sökt eller bortgett, blir långledigt nästa helg i samband med barnmässan och kommunal kryssningen. Sommarsemestern är sökt och även julledighet. Haha upptäckte att jag jobbade jualfton på schemat så lika bra att vara ute i god tid med föräldraledighets ansökan ;) Ska bli himla gott med långledigt nästa helg iallafall, och jag ser framemot både mässan och kryssningen. :)

 

Nej nu ska kjag förbereda maten tills hjärtat kommer hem, blir potatis, pannbiff och sås idag. :)

 

 

 

 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0