Lördag

 
Lördag kväll och jag är ensam hemma. En ganska kass kväll detta känns det som hade gärna gjort nåt kul istället, men det blir lite melodifestival sen som livar upp kvällen iallafall.
 
Dagen har tillbringats  med det ena och det andra, gamla vanliga tråkiga som disk och tvätt, en promenad hela familjen ner till domus för lite frisk luft var behövligt, en fika hos pappa&Ingela och besök av syrran. Skruttungen är allt annat än pigg och jag funderar allt på om han verkligen är redo för dagis på måndag? Massor av gnäll&gråt mest hela dagen och nu en vidrig hosta. Hör han hosta hela tiden nu i babyvakten. :( Men verkar inte ens som vi kan ta mer vab dagar nu utan sjukintyg? Eller räknas det som sammanhängande när det är uppehåll över helgen? Äh ja jag vet inte, han kanske inte alls hostar lika illa imorn. Vore himla skönt om han bara blev helt frisk nu så vi kunde återgå till vardagen med jobb&dagis för det är allt slitsamt med sjukdom.
 
Vilken munter uppdatering detta blev minsann, men men hade inte så mycket kul att komma med. Nu ska jag leta upp lite nötter och hälla upp ett glas pepsi max sen blir det melodifestival. Förövrigt borde det vara förbjudet att kalla melodifestivalen för mello!
 
 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0