idag......

 
Idag borde vi aldrig ha klivit ur sängen tror jag bestämt, hade varit lika bra att hållt sig hemma. Imorse när jag hade kört hjärtat till jobbet och var på väg tillbaka mot Annelund och dagis så hände det nåt med bilen och jag kan lova att jag tror aldrig jag varit så rädd förut. Bilen gasade iväg av sej själv och motorn varvades upp jättemycket vilket resulterade i att det lät som bara den, trodde nästan det skulle smälla till i den som det de lät. Bromsa gick knappt att göra så fick slå av tändningen för att få stopp på bilen. Usch hann tänka många tankar under dom sekunderna och höll på att börja gråta sen när jag skulle ringa efter hjälp för usch vad rädd jag var. När bilen startades sen igen var det inget konstigt och den gick som den skulle så jag tog den till jobbet utan att det hände nåt mer.  Bara mitt hjärta som slog det dubbla ett bra tag efter och jag kommer säkert att tänka på det när jag är ute och kör bilen nu :/
 
Väl på jobbet började jobbdagen bra och hade precis satt mej med förmiddagskaffet när dom ringde från dagis att Wilde hade spytt igen. Är ju förkylningen som får han att spy men jag trodde ju att han var pigg nog nu men det var inte så. Iochmed att hjärtat ska på begravning efter sin morbror idag var det bara att packa ihop sig och åka hem till skruttungen. Nöjd kille iallafall som får vara hemma med mamma. Imorn tar jag nya tag och då lovar jag åtminstone två dagars närvaro på jobbet från mig för det är inte mycket som kan hålla mej hemma denna helgen iallafall. Men bara för det så får väl jag magsjuka eller bryter benet........ 
 
Igår hade vi iallafall en trevlig ledig dag. Stephanie kom hit på mörakaffe och tjat, sen kom syrran fram på förmiddagen och vi tog en snabb sväng till stan så vi fick lite gjort. Hem igen sen och bara umgås. Det är fint de :) Wilde hade sin piggaste dag på hela denna förkylningen och var på bra humör största delen av dagen med. Jag hann läsa en hel bok om Irene Huss och den var riktigt bra. Läst dom 3 senaste av henne nu, 1 om dagen. Men nu får jag nog ta och börja från början istället så har jag iallafall och göra i en vecka. Usch böckerna tar slut alldeles för fort för mej. Nu står iallafall senaste boken av NInni Schulman på lässchemat och jag ska snart sätta mig med den.
 
Förövrigt är det ju fredag så ikväll får det nog bli nåt gott att äta, men vaaad? Till det gladiatorerna och veckofinal på Farmen.
 
 

Kommentera
Postat av: ERIKA ENROTH

Tacooos! =) Blire iaf här! :P

Ja, jag såg det nu när du skrev detta. Kul du är med =)kramar

2013-02-22 @ 13:23:02
URL: http://erikaenroth.com/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0