Måndag

 
Dags att uppdatera kanske? Inser att tiden inte riktigt räcker till som man vill ibland.
 
Dom senaste dagarna har det mest varit jobb som gällt, varje dag plus att jag även hunnit med 2 delade turer. Lika bra att inte ligga på latsidan och gardera sig med timmar när det finns.
 
I lördags kväll hade jag en minst sagt lite skrämmande kväll på jobbet i Nysäter. Jag och Sara satt ensamma kvar i personalrummet efter att dom andra hade åkt ut när jag hör och ser nån gå förbi snabbt utanför dörren som stod på glänt. Sara föreslog att det var en av dom piggare boendena som gått förbi men jag tyckte jag skulle gå och kolla och där ute finns inte en enda människa. Inte hört de gå i nån dörr  heller så. Iiiii vi bestämde oss för att slänga oss iväg ut men jag skulle bara gå på toa först. Då hör Sara samma sak igen och kollar efter och det finns ingen där den gången heller. Har nog aldrig haft så bråttom ut på jobb nångång kan ja lova. När vi kör ut från Enegården tvär dör bilen till råga på allt, lite regnigt lite dimmigt så det var inte två tuffa tjejer som var tvungna att gå in igen för att hämta en ny bilnyckel. På första stoppet ramlar en listerineflaska ner bakom Sara som hoppar till och brukaren vi var hos då säger Det spökar här, jag har sett konturerna av en man. AHHHH gåshud ändå upp i huvudet.. En annan arbetskamrat försökte med att det nog var vaktmästaren Sten som var där på Enegården, och det vill jag gärna tro på MEN har fortfarande ingen bra förklaring till att han kunde vara så snabb att ingen av oss lyckades se eller höra han mer än det som var eller hur han bara kunde försvinna när jag gick ut för att kolla. Kan även tillägga att jag kommer inte vara tuff mörka kvällar på enegården hädanefter, kommer nog försöka att se till att jag aldrig är ensam där.
 
Igår hade jag  bara en kortdag på jobbet, när jag kom hem gjorde jag pepparkakor med Wilde. En nöjd kille som gjorde massa katter och bilar att mumsa i sig sen. :) Vid 2 tiden åkte vi till Karlstad med Maria och Gullbritt för att hälsa på Stig som ligger på sjukhuset där. Vi fikade och tjatade ett tag innan vi åkte därifrån och mot Ikea för en snabb tur där. Blev köpt en liten diskkorg att hänga i köket och en förpackning doftljus :) Avslutade kvällen med Solsidan och Sons. När klockan var halv 10 var jag så trött så det blev sängen för min del.
 
 Idag står det kvällsjobb på schemat så vi har haft mysmorgon här jag och Wilde. Ska se om vi inte får till en tur till lekparken idag när det ändå är så fint väder. Det skulle nog Wilde uppskatta :) Annars är det som vanligt plocka. städa och tvätta som gäller. Pjuh tråkigt är de!
 
 
 
Wilde sparar pengar
 
Baka baka liten kaka
 
Smart sak, gud så bra att inte behöva ha flaskorna ståendes över hela bänken! Gårdagens bästa köp på Ikea :)
 
 

Kommentera
Postat av: DB

uuh så läskigt!

2012-11-12 @ 18:48:28
URL: http://bizzare.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0