Dagis, paket och jobb


Fredag var det här, känns som det kvittar kanske. Jobbar kvällen 14-22 och imorn 7-13. Söndagen återstår att se men det blir med all säkerhet jobb även då. För min del kan vi lika gärna hoppa fram till nästa fredag och nästa helg istället. Barnmässa, barnloppis och TW jobb står på tur då och bara vara ledig och mysa med mina hjärtan. Mycket trevligare det!

Igår hade Wilde en toppen dag på dagis och går det lika bra i dag så är han färdigonskolad sen. 2 dagar tidigare än beräknat, det är allt så man blir stolt :) Men än är ju inte denna dagen över och skulle det vara så att han ska inskolas en dag eller 2 till är det inte världens undergång men som sagt är det som igår idag så är han klar sen.

Jag jobbade ju kvällen igår, fick en sån där tur som inte passar mej. Alltså skulle jag åka så jävla långt bort det bara går, såklart ensam och mörkt var det. Allting lugnt och bra tills det att jag sitter i bilen och ska åka tillbaka mot Nysäter och enegården då tycker jag att det drar kallt. ALLA 4 rutorna var helt nere. Gissa hur nervös jag var sen? Ensam långt bort i skogen. Såhär idag i dagsljus så var det såklart bilen som spelade mej ett spratt men igår kväll i mörkret hade jag både spöken, vättar och knytt som låg och lura i bagaget kan jag lova! Såpass så att jag väl får erkänna att jag tillochmed kollade i bagaget när jag väl hade tagit mej tillbaka till civilisationen.. Mörker är verkligen inte min grej, det och spindlar får mej att bete mej som en mindre normal människa.

Fick precis ett sms om att jag hade ett paket att hämta, och inte vilket paket som helst utan mitt Nelly paket. Och igår hämtade jag paketet från lager157. Kan man annat än bara älska shopping? Jag älskar känslan av nya saker, att öppna paketen fast att man vet vad dom innehåller, att prova och konstatera att det är perfekt! Ja hoppas att det är perfekt iallafall ;) Conversen och väskan vet jag är 10 poängare bägge två men jeansen och stövletterna återstår att se. Tröjan från lager157 igår fick helt klart godkänt den med och jag har verkligen fått mersmak på att fylla upp garderoben igen, och ja det behövs med för den delen.

Nu landade söndagens jobb med, 7-11,45. Egentligen alldeles för korta turer både lördag och söndag men jag kommer över kvoten iallafall så man får vara glad för det lilla. Alternativet att jobba korta kvällar finns/fanns men jag vill hellre tillbringa lite tid men mina hjärtan också.

Nej nu ska jag hoppa upp en våning och ta en omgång med dammsugaren. Bäst att passa på när man ändå är ensam och har det lugnt. :)






Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0