Onsdags nytt



Onsdag idag, började dagen med jobb. Hade hunnit vara på jobbet 20 min när dom ringde från Dagis och sa att Wilde hade feber. Dock var febern borta lagomt till han kom hem 20 min senare. Jag tror han längtade efter pappa jag helt klart. Jisses blir inte klok på detta, men han har fått en tand till idag så kanske han hade tillfälligt höjd temp just då? Eller känslig termometer? Eller så framkallar han feber eftersom då kommer mamma eller pappa farande som blixten och hämtar hem han? ;) 
 
Var ju på BVC idag med och skulle vaccinera men det ville dom inte eftersom han hade haft lite höjd temp så ska tillbaka om 2 veckor igen. Växer gör han så det knakar iallafall och han är en lång kille och ligger bra i vikt säger dom. Dom säger även att han ska kunna peka ut vart näsan, munnen, magen osv är. Tränar ni inte på det hemma?? sa läkaren och jag svarade fint att visste inte att han skulle kunna det men han kan peka ut katten hemma...och sen säger hon... Vi kollar om han kan ändå, dagis kanske har lärt han. Hmmpf ja bäst att lära han kroppsdelar då för det dög tyligen inte att han kan peka ut katten ;)

Imorn blir det inget dagis iallafall och fick krångla lite och ringa planerarna och förklara att jag behövde korta mitt ena pass med 30 min imorn för att det ska gå ihop att vara hemma med sjukt fast friskt barn. Det löste sig fint iallafall eftersom det inte rörde mer tid än så. Förövrigt jobbar jag delad tur imorn, gillart inte men jag tänker på Ullared och midsommar så det får gå. Mamma kommer och passar Wilde på kvällen eftersom vi bägge jobbar kväll.

Måste ju även berätta att jag och Wilde shooooppade förut. Jag hade väl typ tänkt mej en sak till mej en sak till Wilde när jag gick men så jag misstog mej. Blev en bh, en vit långärmad och en vit kortärmad topp till mej på rean. Topparna var jättebilliga och bhn jättebehövlig. Wilde fick 2 par likadana byxor, likadana blev det bara för att det var enda färgen på rean och så var dom billiga. Matchade med en Bamse tshirt och så blev det en annan bamsetröja som visst var strl 98 så den hamnade i i lådan med kläder att växa i.

Nu till kvällen kom syster och hennse kompis farandes hit, vi har tjatat och ätit glass. Ett par trevliga timmar blev det. Nu ska jag ta och avrunda och avsluta mitt tjat. Blev visst ett himla långt inlägg detta. Men först ska ni få se vad Wilde har fått idag. Av mej och av hans mormor som kom förbi en sväng och lämnade ett par saker till han.




Detta köpte jag, min kamera ville inte fånga färgerna nåt bra. Det är mycket djupare finare blå än det ser ut på bilderna!


Samma här, kameran gör inte färgen rättvisa men bilden på napparna däremot är ju jättebra. Detta var det iallafall han fick av sin mormor.


Kommentera
Postat av: Anonym

Men vilka fina nappar!

vart är dom köpta ?

2012-06-15 @ 20:24:21
Postat av: Sandra

Dom är köpta på Eurocash :)

2012-06-16 @ 10:28:27

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0