Söndag

 
Usch vad dystert att vakna till en smutsig, grå och regnig dag. Hoppas det kommer ny snö illa kvickt!! Söndag är det iallafall och sista lediga dagen av två. Ser fram emot veckan som kommer, kommer bli en fin vecka. Bowling med Kommunal på tisdag, lite julmys med Jessica och kidsen, karlstad turer ggr 2 med hjärtat&med syster och Emelie. Sista julklapparna måste ju fixas :) Ska även köpa nåt nytt till mej själv att ha på julafton och juldagen. Har spanat på snygga tröjor på Gina så en sån får det nog bli :) Ska även vara ledig hela nästa helg och ett gäng extra dagar efter det. 1 föräldraledig dag och resten har jag jobbat ihop så jag kan ta ut årsarbetsledigt. Ska bli såå skönt!  Sen är det All in som gäller till nyår, ingen risk att jag ens hinner tänka på nåt nyårsfirande mellan monsterpassen jag valt att ha då. Ska man ändå jobba nyår så kan man jobba också så resonerade jag.
 
Förresten klädde jag våran fula gran igår, har sagt dom senaste åren att vi ska ha ny men nu står den där igen. Kom iallafall på ett knep för att inte sista lagret grenar skulle vika sig så den kanske kommer se riktigt fin ut ändå? Dock var jag ett klantarsle och började med att tappa en jättefin cupcake i golvet så den gick i tusen bitar. Sen trampade jag på belysningen så en lampa gick sönder. Gick inte att sätta i nån ny heller för de sa bara poff i den nya lampan då. Klant klant klant. Gammal belysning som vi fick av mormor, ojordat kontakt etc så går säkert inte att bara byta lampor heller. En gick ju inte att byta iallafall...
 
Frågade Wilde om han skulle öppna paketen om jag la dom under granen. Ja svarade han med ett stort leende. Tråkigt tänkte jag, paketen får ligga kvar uppe i sina påsar då väl...
 
Julfint

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0