Onsdag


Onsdag idag, jobbat, grejat, storhandlat på bolaget och varit till sjukan en snabbsväng. Inge fel på mitt tryck så nu har jag fått nytt recept. Wilde hälsar att det var rent ut sagt skittråkigt där. Väntrum är inte hans grej och det i kombination med att jag alltid kommer lite för tidigt med. Skyll mej själv helt enkelt.

Inatt var det en lång natt, plutten har haft sån hosta och varit jätteledsen i flera omgångar så vi har sovt urkasst alla 3. Förkylning på oss allihopa med gör inte sömnen så mycket bättre heller så inte utan att jag håller tummarna för att denna natten blir lugn.

Vet ni vad vad som hände idag då? Min bil den jäveln hade den fina stilen att dö för mej på jobbet idag. Jag skulle vara snäll mot mej själv och ta det lugnt = ta bilen och det slutade med att den nu står på en parkering. Gick inte att starta den så fick ringa på älsklingen som kom farandes på väg till jobbet och konstaterade på 2 minuter att det är bränslepumpen som lagt av. Sist gång detta hände kunde han knacka igång den men inte denna gången. Så tråkigt när bilar krånglar, dessutom blir jag handikappad utan den. Tur att vi jobbade granne med varandra idag iallafall så jag kunde gå och hämta hans bil efter jag slutat och fixa allt jag skulle och hämta Wilde.  

Imorn ska jag jobba 7-16, blir lite krångel med bil med tror vi löser det. Helgen löser sig också antagligen eftersom det är långledigt. Tisdagen däremot kan kanske bli problem. För innan det lär inte min bil bli lagad ändå för att köpa bränslepumpen här i stan jämnfört med att beställa skiljde 2500:- i pris. Ahhh skit! Bilar ska bara gå och gå, möjligtvis behöva lite luft, vatten och spolarvätska ibland men inte mer än så. Helst inte ens bensin för hela min förmögenhet går åt till bensin i dagsläget.  

Förresten ska jag ha lönesamtal imorn, låter himla käckt men tveksam till att jag kommer få nån bättre lön för den sakens skull. Snarare lönesänkning ;) Fast har jag förstått det hela rätt går väl inte direkt lönesamtalen ut på att få högre lön heller utan mer kolla på kriterier och sånt där.  Men vi håller väl tummarna för att det kommer något bra ut av samtalet iallafall? 

Nu ska jag avrunda på mitt tjat, ta mitt onda huvud och mysa till det i soffan med Anna Janssons näst senaste bok om Marie Wern. Så fort jag läst ut den har jag en ny svensk krimnalare som väntar på mej. Sofie Sagenbarndts Vecka 36. Tror det kan vara riktigt bra! Visst är det underbart med böcker? En bra bok är en av dom bästa sysselsättningarna jag vet.


Budgrabb i badet

 


Kommentera
Postat av: Anjelica

Hihu tokhäääärlig bild!:D

2012-04-05 @ 14:01:07
URL: http://bettyooop.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0