En sån där dag...

Pju stressig förmiddag minst sagt, blir väl lite vad man gör det till också och benen är inte lika snabba som bilen.

Promenerade iväg vid halv 9 med mål Hörnan, underbart väder och gick i bara linne och leggins. UNDERBART! När jag inväntade Jessica passade jag på att ringa vetrinären och fick en akut tid till Tigern. Klockan kvart över elva, lugnt tänkte jag först men när klockan blev runt 10 där så insåg jag att det minst sagt var dags att dra hemöver så kvart över 10 knallade jag hemåt. Tar 30 minuter att gå så..

Stress stress kändes som ett passande ord men allting fungerade som det för det mesta gör och jag kom i tid =) Fick lämna kvar Tigern för avhämtning efter klockan 13. När jag kom och hämtade han igen visade det sig att problemet hans var urinsten och detta ganska fort kan leda till döden för en katt. Himla tur att vi betsämde att han skulle till vetrinären iallafall! Våran fina Tiger. Stenarna är nu borta, han ska medicineras och äta diet foder. Nästa problem då, hur håller man en katt på svindyrt diet foder när man har ett helt gäng matgalna fyrbentingar? Tåls minst sagt att tänka på. Idéer?

Äh nej nu ska jag fixa lite kaffe, min skrutt säger att han vill ha en flaska också och sen ska vi städa. =)

Återkommer och skriver ett par rader senare minsann.


Dagens ämne: Tiger


Kommentera
Postat av: Denisa

brukar dom har fri tillgång till fodret? mina katter får äta uppe på fönsterbrädan där vovven inte kommer åt =) Men om bara en av katterna ska ha, kan det ju bli lite klurig.t du får kanske ställa fram mat när du kan hålla koll under denna perioden? ne jag vet inte =)



vad kostade veterinärbesöket förresten? jag har aldrig behandlat mina katter för nåt, är nyfiken.

2011-05-10 @ 19:34:30
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0