Kan inte låta bli att...

Idag har jag varit hos en arbets terapeut med min handled och det tog henne drygt 30 sek att konstatera vad det var. Hon bad med hålla tummen mot lillfingret och böja handen i den riktningen sen vilket inte gick, sen tryckte hon precis på det ömma stället i handleden så var det klart. Har en Morbus de Quervain inflammtion och denna ska botas/lindras med handleds stöd i till att börja med i 3 veckor. I värsta fall kan det leda till operation om det inte blir bättre men jag tänker hoppas på det bästa såklart så om 3 veckor är jag botad! Okej? Nu ska jag bara vänja mej med att ha stödet på mej, är helt klart annorlunda men tror jag vänjer mej ganska fort! Fick ett papper med på tips som kunde vara bra i samband med den inflammtionen och barn skötsel också, hur man ska lyfta och bära bla.

Kan inte låta bli att bli lite bitter på läkaren, visst man kan inte veta allt men man kan väl fråga? Googla? (som läkaren jag träffade ang halsen) Undersöka mer? Hade jag fått hjälp då eller blivit ombedd kontakta arbetsterapin då hade jag antagligen varit bra idag. Istället har jag det framför mej nu. Tur att det inte var något allvarligt iallafall men det är synd att det ska vara så men tyvärr verkar dem kunniga och engagerade läkrarna vara få.

Jaja nu skiter vi i detta och går vidare jag är iallafall glad över att det ska bli bättre nu! :)  Vad har mer hänt idag då? Haft en gosesjuk liten bebbe så har tillbringat större delen av dagen med han i knäet men nu sover han en stund. Varit till jyckebo en tur med och köpt nya leksaker till pälsodjuret, det tog cirka 5 minuter så hade hon bitit den ena av dom i små bitar. Tacksamt värre, tips på tåliga leksaker? Helst ska dom vara helt omöjliga att bita sönder och om inte ska dom iallafall hålla en dag eller två..


Mitt nya snygga accessoar, en riktig färgklick eller vad säger ni? ;)


Kommentera
Postat av: Denisa

ok men bra att du fått veta vad det är nu. Hur har det uppstått liksom? slitskada?



När jag har googlat lite på min smärta så har det också kommit fram den inflammationen, men när jag gjort dom testerna med att vrida armar/fingrar så har det inte riktigt stämt tycker jag. Men mitt kan komma helt plötsligt, håller liksom inte på jämt.

2011-03-10 @ 21:23:00
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0