Uppe före tuppen

Stackars våran lilla skrutt som inte alls trivs gott i värmen, mycket gnälligare och oroligare än han brukar vara och sover riktigt dåligt. Varm blir han också alldeles så kläderna känns fuktiga. Och sömnen då som sagt, pjuhuu.. 2 första gången inatt och 4 var det dags att vakna för dagen. Han var ju iallafall på ett alldeles strålande humör när han vakna där vid 4 och man kan ju inte annat än le åt skitungen även om jag hade velat sova liiite längre. Hoppas det inte ska bli en ond cirkel att han vaknar och äter på natten igen, både igår och idag har han gjort det och sen vaknat jättetidigt och då behöver han inte äta och med det blir han inte trött igen. Fast i dagsläget är jag glad att han äter, för han äter inget bra på dagarna så då är det bra att han äter även om klockan är 2 på natten. Men när det inte är så varmt längre hoppas jag vi återgår till gamla fina rutiner. 

Igår hade vi iallafall en toppen dag med mammor&bebisar, fikade på domus innan vi tog en vända över stan. Gick till furuskog och satt i skuggan med glass och alla goa ungar. Jag har verkligen en bra mamma grupp! :) Nästa gång ska vi ses här, jag hoppas vi får ett strålande väder för då ska dom bada i Wildes väldiga pool :)

Har lyckats få snyggaste solbrännan nu också, "bonnbränna" i form av brottar linne, halva smalbenen bruna och en nice flip-flop bränna på fötterna. Så det blir linne,leggins och flip-flop resten av sommaren för mej ;)  Måste ha nya flip-flops med, är ju inte den bästa promenad skon om man säger så och på bara ett par dagar har jag lyckats slita ut dom nyaste och dem andra jag har går jag inte ut i för dom är fulla i valpbitmärken (sen förra sommaren)

Nej planen för dagen då? Har egentligen TUSEN saker som borde fixas, men inte mycket som går att göra idag. Förberedelser inför lördagen, handla ska jag göra i Karlstad imorn, städa är ingen ide idag, inte förbereda nånting annat heller. Men jag ska iallafall städa ute på altan idag och få bort lite skräp. Och tvätta en sväng och såklart får jag ut och gå. I eftermiddag bär det av till Åmål och besikta Audin, ska träffa mamma en sväng samtidigt :)

Imorn blir det karlstad med Emelie&Nova, vi ska på Ikea igen och så ska jag handla till kalaset, ja ikea är ju också till kalaset för den delen. Ska köpa klappstolar så vi kan få till ett extra bord, och sen ska jag ha en kaffetermos. Hoppas verkligen vädret ska vara på min sida på lördag, behöver verkligen sittplatserna ute för vi blir rätt många. Förresten blir detta mitt första riktiga kalas sen jag hade barnkalas sist ungefär ;) Det är dags nu igen liksom när jag är vuxnare än någonsin. Jag längtar iallafall, är kul att samla och träffa alla.

Nej nu ska jag avrunda här, blev en massa tjat detta. Hoppas alla får en fin dag i solen iallafall för det ska jag ha! :)



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0