Helgen


Igår blev skrutten hela 5 månader, tiden går skrämmande fort! Och jag förstår förresten inte hur vi någonsin ska kunna vara utan en 4-5 månaders bebis för underbarare kan väl inte finnas?

Denna helgen har gått i matens tecken för skruttens del, verkar som han är i nån tillväxt period eller nåt liknande? Han har ätit tokmycket! Tog ju en stund innan vi fick kläm om vad det var igår så det var lite ledsamt och likaså en omgång idag men inte tror jag väl att han kan vara hungrig 10 minuter efter att han satt i sig en hel portion gröt? Men så var fallet och han drog i sig en hel flaska till "efterrätt". Jaja nu har vi koll på läget och skrutten är nöjd och glad med magen minst sagt överfull! :)

På tal om mat ska han inte få komma i närheten av morot innan han har slutat spy, fy i fredags hade han fått det och strax innan han skulle sova spydde han ner mig. Min nya vita långa tröja är helt förstörd, den har gula fläckar på hela framsidan och på ryggen för gick ju igenom när jag tog av mej den. Så trist! Klandrar såklart inte liten utan mej själv och säger nu aldrig mera morot. Förutom tröjan var resten av kläderna och hans pyjamas också förstörda men dom var iallafall inte nya. Och om tröjan så tvättades den med Ta bort på fläckarna, Vanisch vit i tvättmaskinen och Vit tvättmedel innehållande blekmedel så känns som hoppet är ute om att kunna få den ren.. Har fått morot på ett vitt linne en gång tidigare och det hjälper inte med Klorin heller för det testade jag då utan framgång.

Och tillbaka till nåt kul istället så har han lärt sig att vända från rygg till mage, han hoppade helt över den delen när man vänder från mage till rygg (som ska komma först) och tog rygg till mage. Blev så överraskad när jag hittade han på mage. Blir dessutom att hålla extra koll nu för nu ligger han inte säkert på skötbord eller nåt. Det var i fredags han tog detta stor steg i utvecklingen =)

Igår hade vi en riktig hemma dag som avslutades med filmys&pizza, vi såg filmen Little Fockers. Så jävla rolig film, fick oss ett par goda skratt. Kan verkligen rekommendera den.

Åter till dagen då, jag hade sovmorgon idag och vaknade halv 11. Känns som jag har sovit bort dagen men det var underbart att sova så =) Ska ta och greja lite här inne nu jag, älsklingen klipper gräset han och skrutten sover så. Resten av dagen är utan några större planer, greja lite bara som sagt. Tvätt berg med men det är som det brukar vara det. Underbart väder förresten och det är bara att hoppas att det fortsätter såhär nu =)


Firar 5 månader med att smaka på köttfärssås&spagetti och han är minst sagt kritisk, men innan dagen var slut hade han ätit upp hela burken =) (och det är inte jag som ser till att han äter med näsan, det gör han så bra själv haha)



Dagens mys unge


Kommentera
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

hahaha härliga Wilde med mat i ansiktetS



Ja utvecklingen o tiden går fort...FÖR fort...man hinner inte med alls juS Snart springer de på stan så man får hålla i dom;-)

2011-06-14 @ 15:01:30
URL: http://www.himmelohelvete.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0