Vardagen

Dagarna går runt i ett enda lugn, vi bubblar mest omkring. Grejar lite och myser en massa! Bebben verkar visa ett litet sömn mönster, sover hela eller stora delar av kvällen sen vid 12-01 är det sängdags. Myser och äter mellan 2-3 ggr under en timme. Mysa är viktigt! Han somnar inte själv, så jag har han på ena armen och boken i andra handen, perfekt! Funkar fint att bli omhållen av pappa med. Sen sover han runt 3h och vaknar och busar. Han ligger för sej sjäv, smackar, snuttar, sparkar, viftar, boxas och gnuggar runt huvudet tills jag vaknar. Inga tårar alls de senaste 3 nätterna utan han är på jätte gott humör när han vaknar. Samma procedur som tidigare, äter och myser ungefär en timme innan han somnar igen, har gått ner med han tidigare men inatt stannade vi uppe och det var lika bra det. Vaknar sen upp för morgonen på samma sätt som natten vid ungefär halv nio, fixar mej och han lite så går vi ner. Äter och somnar på soffan. Igår sov till halv 1 när vi hade somnat om!!!!

Idag blev vi oväntat väckta av sotaren??? Blev ganska irriterad då vi sov allihop, hade inte fått någon lapp om att det skulle komma nån. Såklart inte hans fel men om vi inte hade varit hemma så skulle vi ju fått betala för nåt vi inte visste att vi missat? Jaja nu är det gjort, en brandskydds kontroll var det. Men blev rörigt när han dök upp, hade ingen stege inne så fick släpa in den utifrån och den smutsade ner, fick leta upp den man öppnar vinden med osv. Mkt smidigare om vi hade varit vakna och förvarnade.

Jag har helt och hållet tappat matlusten, borta puts väck! Hade det inte varit för att huvudet vet att jag ska/bör äta skulle jag kunna gå en hel dag utan mat. Skrämmande, man brukar ju iallafall ha ett litet sug efter mat? Men inget. Och inget smakar! Än idag har jag ätit lite vanilj yougurt och typ 5-6 godisar. Ett glas vatten och en liten kopp kaffe. Igår åt vi nachos, inte ens det var nån hit. :S Men sötsaker får jag i mej, kakor och godis. Godis suget är helt sjukt, värre än det var att vara rökare förut och jag skojar inte. Känns som jag skulle kunna börja grina vid tanken på en speciell lösgodis. Haha!!! Men antar att jag kan få vara gottegris ett tag, det är tillåtet. Och som en extra bonus till det landade det en kupong på billigare ica lösgodis i lådan idag. Tar det helt klart som ett tecken!! ;) 

Åter till bebben igen så har vi fått en spybebis, inte sådär litegrann efter maten utan han spyr verkligen. Blir genomblöt och måste bytas om på. Alternativt måste jag bytas om på för ibland är det mej han spyr ner. Upptäckte dessutom att inte kläderna blir rena efter, gula fläckar på mitt vita linne som spyddes ner igår. Igår gick det 4 outfits på honom och en på mej. Bad premiär igår med efter en annan olycka, oj så mysigt det var med bad!! Han verkade gilla det. :) Idag har det inte gått några ombyten än förutom pyjamasen, håller tummarna för att det fortsätter så!

Beställde förresten en par mjukisar och en bh till mej igår från HM, och inget till bebben???? Jag som ville ha så mycket egentligen men ska nog kolla av läget lite först. 

Förresten har bloggen blivit väldigt populär? Trodde läsar antalet skulle sjunka efter att bebben var född men tydligen inte för det ökade? Alltså är min familje och bebis lycka intressant ändå? För mej är det enda just nu så kommer inte bli nån värre avvikande i handlingen det närmaste. Ingen av dessa nya/anonyma som vill ge sej till känna?

Förresten kan jag inte fatta att det redan har gått en vecka sen vi var i karlstad? Bara en vecka kvar med ledigt tillsammans också, ska verkligen ta tillvara på denna tiden vi har nu. <3








Kommentera
Postat av: Gitsie

Ja jag läser, men det vet du redan. :)

Tack för dina gulliga ord inne hos mig. Kram

2011-01-17 @ 17:29:17
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Sandra

När jag hade fött Melvin tappade jag matlusten totalt - jättejobbigt eftersom att jag ammade och var tvungen att äta men den kom ju tillbaks efter ett tag :P

2011-01-17 @ 18:08:42
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: beckis

det låter som det går bra, skönt! det fötjänar du efter alla besvär under graviditeten!

2011-01-17 @ 18:53:53
URL: http://nogg.se/beetlejuice
Postat av: Jessica

Åhh dom byxorna har jag också tittat på, de är så snygga :)



Angående "gula fläckar" ;) köp en galltvål, det funkar mot det mesta. Har inte testat mot spyfläckar än, men den är verkligen bra sen när de börjar äta, för då blir det fläckar vill jag lova.

Kostar inte mycket heller, ca 40kr på Claes Ohlsons.

2011-01-18 @ 07:26:42
URL: http://aaceton.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0