v. 40

Du är på dag 274 av 280. (97,9%).

 
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 jan 2011
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebis

Nu är bebisen helt klar och väger mellan 3,5 till 4 kg och är mellan 48 och 52 cm lång. Nu är det riktigt svårt att röra sig i magen. Trots platsbrist i magen kan det dröja två veckor till innan den vill ut.

Du

Magen är ungefär lika stor som i förra veckans kontroll. Det är dags för din bebis att komma ut nu. Många kvinnor går över tiden med 14 dagar och ibland lite till. Har du inte packat BB väskan ännu så är det hög tid att göra det nu. Lycka till!

6 dagar kvar, fast det är ju bara ett datum det är faktiskt inte en bestämd ankomst dag. Jag vill NU NU NU jag, har inte tålamod att vänta längre som ni nog har märkt. Samtidigt som det egentligen inte är "nåt" kvar om man jämför med hur länge men gått. Men nej nu tack, trött på det här nu! Trött på att knappt orka röra på mej, trött på att all energi är som bortblåst. Dessutom är jag trött på folk och alla kommentarer som retar upp mej.... Men snart så!

Såhär blev det förresten i badrummet med skötbordet, tur att vi har ett enormt stort badrum säger jag!! För övrigt fick vi inte tag på allt vi skulle ha på ikea, fällen, barnvakten och förvaringslådorna var slut. Men Therese hade en exakt sån fäll och skulle inte ha sin så den fick krypet istället :) så vi saknar bara barnvakten för lådorna är ingen prio alls på egentligen. Ska man orka sej till ikea igen? Nä skulle inte tro det, tar det när bebis har kommit istället för då vill man säkert ha nånting mer därifrån.



Kommentera
Postat av: beckis

uuh, bara hoppas på att du inte går över iaf! även om jag tror på imorgon.. :)

2011-01-04 @ 11:54:00
URL: http://nogg.se/beetlejuice
Postat av: Blomman

Ja, jag har ingen aning om va han gör ?!

Men att en kung lever lyx, de vet jag ;)

Ok, ska skriva om den sen!

2011-01-04 @ 14:02:32
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Denisa

Vad är det för kommentarer som redtar upp dig?

:)



Vilket fint badrum. Vårat är så litet..

2011-01-06 @ 07:38:50
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0