Shopping rapport

Igår kl 03,00 ringde klockan, 04,00 plockades Emelie upp och vi var på väg!  :) Väl framme var det ganska lugnt, vi tyckte tillochmed att vi fick parkering ganska nära. In och påbörja shoppingen i ett ganska rymligt varuhus. Hann igenom leksaker, julsaker, barnkläderna, kläderna och provrummet innan det blev tätt och trångt. För första gången av alla mina ullareds turerna råkade jag ut för att bli bestulen på grejer ur min vagn. En jacka försvann medans jag var i provrummet. Så jävla lågt så det är inte klokt, men det fanns en till i min storlek så jag kunde testa den och konstatera att det inte passade ändå så. Men själva grejen! Men det finns folk till allt. Iallafall när vi gjort ungefär 2/3 av varuhuset var det dags för lunch. Och herre vilket jävla väder det blivit, i spöregn och vatten som kom i vågor över parkeringen tyckte vi inte att bilen stod nära längre. FY! Pissblöta med sminket rinnandes var det mat dags och sen rond 2. Valde att hoppa över vagn denna gången och gå med korgar, det är fasiken inte lätt när folk kör på en både bakifrån och framifrån. Men jävlar vad vi shoppade, jag är asnöjd! Dagens bästa köp är nog "onepiecen" till mej, eller Wildes extra vagn kanske? Även jädrigt nöjd med Pappas julklapp. Och efter igår är så gott som alla julkkappar färdiga, skönt! Bara mitt hjärta kvar, och hej vad jag funderar på vad han ska få. Får bli en tur till karlstad nån dag och fixa till nåt bra =)  


Dagiskläder till Wilde, Disneys bilar jacka, regnfodrade byxor, vattentäta vantar och mockasiner.



Mata/äta saker, kläder, skötbädds överdrag, pyjamas och disneys bilar filt. Förutom detta fick han även våtservetter, spjälskydd och 2 julkappar. Och vagnen då, en perfekt liten sak att ha med i bilen när man bara ska göra småsaker. Alltså ingen promenad vagn eller så.




Mina nya kläder, linne, 2 par leggins, svarta mjukisar, lång svart hood tröja, "onepiece" i grått och svart. Köpte även en massa nya underkläder och vantar. Och en ny jacka, som tyvärr inte ville se fin ut på bild. Den köptes i en affär utanför och jag är skitnöjd med det köpet.


  
Gott och blandat =)

Förutom detta så handlades det massor av julklappar, förbrukningsvaror, kalsonger och strumpor till hjärtat, lite godis, julklappssnören, papper och påsar och säkert nåt mer jag inte kommer ihåg just nu. Även en hel påse med saker som mormor skulle ha medköpt.

Helbra dag! Det enda som kunde ha kvittat var väl vädret på hemvägen. Över 30 mil i mörker och spöregn är ingen hit. Missade tillochmed en avfart vid Uddevalla för jag inte såg skylten ordentligt. Men annars så! Ullareds nöjd på ett tag nu och nästa resa blir tidigast i april!! ;)



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0