Några rader också

Nu har jag publicerat inläggen med julklappar som jag har grejat med allt eftersom julklapparna har trillat in så nu får det bli några textrader också.

Igår var det julafton, en mysig dag rätt igenom. Morgonmys med hjärtana, sen en tur till svärföräldrarna på kaffe och fika. Hem och började greja med maten, i ungefär 3 timmar stod vi framför spisen för att få allt klart. Pappa och Ingela kom och det var dags att hugga in på all den goda maten. Blev mätt på 2 jävla sekunder, jaha liksom? Jaja vi har kylen full så ;). Sen umgicks vi framför tven, tjatade och hade utdelning av julklappar. Wilde var en tröttis som inte ens orkade öppna alla sina julklappar igår. Efter pappa och Ingela hade åkt hem myste vi i lugn och ro, öppnade julklappar och käkade godis.

Idag började min dag med en sovmorgon till 10, så jädra gött! Upp och öppnade sista paketen från oss med Wilde. Sen var det dags att göra sig iordning och fixa fram lite gott tills andra delen av min familj trillade in. Vi käkade, hade julklapps utdelning och så poff var alla borta förutom syrran som stannade hela eftermiddagen och umgick med mej och Wilde. :) Mysigt det. Sen gottade vi oss med pizza, det var verkligen inte helt fel.

Nu sitter jag här och deppar, för att jag också ville ut ikväll men likafan sitter här ensam. Men i brist på nånstans att ta vägen och nån att gå ut med har jag väl bästa "utgångsläget" till en hemma kväll antar jag?

Jaja denna kvällen är snart slut den så, blåser av bara helvete gör det med och jag höll på att skita ner mej när det dundrade till ute på altan. Hu läskigt! Tänker inte ta reda på vad det var heller...

Funderar förresten på att rymma iväg och shoppa imorn? Känns som en bra humörhöjande sak att sysselsätta sig med, men frågan är om man ska orka åka iväg eller handla på hemmaplan? Risken finns att det bara blir Wilde kläder om vi inte åker iväg.. Hmm tål att grubblas på minsann.


Röda familjen, inte stans mest lyckade kort kanske men första kortet som vi alla 3 finns med på tror jag? Resten av korten från jul får ni kolla in på Facebook för jag orkar inte ladda upp dom här med.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0