Dagisgrubbel och en fin överraskning

Igår fick vi brev om dagisplats och det var inget bra besked, han har fått plats på ett dagis som vi absolut inte vill att han ska gå på. Det ligger inte bra till(alltså inte så nära som vi vill), känner ingen annan som har eller har haft barn där och det har ett kasst läge och jag har på känn att jag kommer att tillbringa alla vårens dagisdagar med att oroa mej. Att inte ha honom på dagis är tyvärr inte ett alternativ för det är först i augusti vi kan få en annan plats. Känns inte ett dugg kul detta men tyvärr måste han nog vara där under våren och så får han börja på nåt av dagisen här i Annelund i augusti. Har grubblat på alla möjliga lösningar men inget som fungerar i ett halvår. Tur att vi åtminstone har rätt att söka och byta dagis sen även om vi hade varit väldigt glada om han fått plats där vi vill från början. 

Förövrigt har detta varit en bra dag, var nere i Åmål och hjälpte mormor att fixa med julklappar i förmiddags. Gulliga mormor, vi var runt på Klädkompaniet, Profab och Ica. Hemma hos henne och packade in sen och nu väntar julklapparna på att bli öppnade igen. Kommer bli mys på juldagen de. Väl hemma sen igen fick jag en stor överaskning när jag öppnade mitt lönebesked, jag hade förberett mej på den vanliga Att utbetala 0:- MEN nu jävlar fanns en ganska fin summa där i stället och min månad är mer än räddad för annars skulle detta ha blivit en pissmånad. Men inte nu länge, lalalala. Sånt är alltid kul. Och det passar väldigt bra, fast extra oväntade pengar passar väl alltid bra? :)

Nu ska jag sluta tjata och ägna mej åt tven, snart Criminal minds och sen ska jag dyka ner i min senaste bok som jag påbörjade tidigare ikväll.


Tjocka tomten, bara en dag kvar nu så är det jul sen.


Kommentera
Postat av: Kaosmorsans Vardag

Ja jag har bara sökt här i annelund jag, dock inte förräns i augusti så jag hoppas på att få in henne på kyrkmyren där jag haft de andra 3. Gör inget om hon hamnar på annelunds heller, då har jag ju jättenäraS



Hoppas det löser sig för er!



God Jul på dig nu och hoppas ni får en mysig jul



kram

2011-12-22 @ 22:06:34
URL: http://kaosmorsansvardag.blogg.se/
Postat av: Mli

Haha du är verkligen inne i ett flytt nu !!!

Passa på och njut ;)



tack själva det var en super mys dag och så fina klappar !!!



2011-12-22 @ 23:00:48
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0