puh!

Redan när skrutten vaknade efter eftermiddags vilan märkte vi av vaccin biverkningarna och det var en olycklig kille som gråt och gnällde. Åt dåligt och var inte alls pigg. Gav han flytande alvedon men det mesta spottades ut igen. Lite senare övergick gråt och gnäll till gråt och skrik och tillslut vågade jag knappt ta i han för då skrek han som mest, det var ganska lugnt så länge han låg still. Gav han en panodil supp istället och efter en stund lugnade det sej och han åt en hel flaska och somnade så småningom i babysittern.
Inatt klockan kvart över två vaknade han med ett skrik och hela pyjamasen var fuktig så han hade nog haft rejält med feber i sömnen, dock ingen feber när jag tog tempen. Hursomhelst så skulle han inte sova mer utan grät så fort jag ens försökte lägga ner han så det var bara att gå upp, bytte om och begav oss ner. Åt lite och sen har vi bägge  bara sovit korta stunder i taget. Pju! 
Skrutten är piggare nu iallafall och dock lite mer gnällig än han brukar vara men han har bjussat på en massa glada leenden och han har ätit sin dagliga dos kanin (men inte mat!) Hur säger man förresten till en bebis att det är bättre att äta mat än mjukis djur? Jaja han äter väl när han blir riktigt hungrig antar jag! (hoppas jag) Just nu sover han och jag funderar på om jag borde göra desamma? Fast jag har äntligen piggnat till någorlunda så synd att förstöra det kanske.. 

 
Har hunnit med x antal avsnitt Sons idag, snart slut på första boxen. ILLA! Men va fasiken, blir så när det inte är något bra på tven och man bara sitter. Dessutom när man är vaken så tidigt! Känns minst sagt som sängdags egentligen och klockan är bara 10,30. Blir nog inte många knop idag, skulle behöva städa som vanligt så får se om jag inte gör ett ryck. Vi håller oss iallafall hemma hela dagen lång och laddar för morgon dagen och karlstad turen. Hoppas jag hittar nån bra jacka nu bara för det är största anledningen till turen. Har just nu inget bra att ha på han så kör luddfleecen och tunn filt men skulle vara bättre med en riktig jacka.

Upptäckte förresten något mindre kul igår. Tankade på Shell i Ed innan vi åkte hem efter jag köpt bilen och igår när jag kollade mitt konto upptäckte jag att dom hade dragit pengarna två ggr. 2 gånger 400:- är inte kul, ska ringa dit sen för har verkligen inte lust att bjuda på dom på 400:-  och har verkligen inte råd att göra det heller. Tycker inte ens sånt ska få hända? Håller iallafall tummarna för att dom är schyssta och gör rätt för sig och ger mig mina pengar tillbaka.

Nej nu vaknade skrutten igen, blev ingen lång vila detta!! Dags att dra iallafall... Och tur att jag inte försökte sova, då hade jag bara återigen varit jätte mega trött nu..










Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0