God morgon

Har blivit ganska dålig på vardagsuppdatering, känns som vi har fullt upp mest hela tiden faktiskt. :) Dagarna fylls med promenader, fikor och diverse utflykter. Och tvätt och städ mellan det som vanligt, just idag råkar vara en sån dag. Idag är det även dags för föräldraträff igen, skulle visst komma nytt folk idag. Kan nog bli bra det men tycker nog att det var synd att dom inte fick vara med från början. Vi andra har ju träffats flera gånger redan.

Vad händer annars runtomkring då? I förrgår satte jag ut min volvo på annons, vore ju synd att säga att jag vart nedringd. Aldrig förr har telefonen varit så tyst.. Köp min bil för f*n! 
Bumbon lyser med sin frånvaro, även kontakten från säljaren. Börjar bli ganska irriterad, kan väl åtminstone svara på mejl. Är ingen ny person på tradera och verkar inte ha misskött sej förr men bara för att ska hon väl göra det nu??? Jaja än är inte hoppet ute och jag hoppas den kommer idag.
Imorn bär det förhoppningsvis av till Ikea, skrutten ska få sig en matstol och bord till den. Och så ska han ha spjälsängstäcke och sängkläder (det vi har nu är till vagn och väldigt litet) Förvaring i form av plastbackar ska handlas för nu ska det bli ordning i huset minsann. Och så ska vi ha rullgardiner/persienner till vardagsrummet. Var väl det tror jag, fast dyker säkert upp något mer om jag känner mej rätt.

Skrutten då? Växer så det knakar minsann, vi har börjat nalla på 68 kläderna nu. Några mjukisbyxor, pyjamaser, jeans och tröjor som fått komma till användning och dom passar skrämmande bra. De han har nu märks att det börjar bli mindre och snart är det dags att byta ut alltihop. Skulle gissa på att hela "garderoben" är utbytt om  2-3 veckor. Tråkigt och roligt på samma gång. Tycker verkligen att han är helt underbar nu, har han såklart varit hela tiden men den glada busungen han är nu är så rolig! Skrattar, jollrar "pratar" och grejar. Han är också en bestämd liten kille, det får inte bli långtråkigt eller så då säger han ifrån. Är överlag en himla glad unge som i princip aldrig gnäller utan anledning, dom gångerna han gör väsen av sej är när jag inte är tillräckligt snabb med att laga mat, när han är väldigt trött men inte orkar somna och när han är riktigt övertrött. Eller när det blir för tråkigt. Men annars är det inget gnällande på han inte :)
Igår fick han förresten tag i sina fötter två gånger och hur sött var inte det då?

Ska ta och avrunda här, bege mej ner i tvättstugan och sen slänga på ännu en kopp kaffe innan vi sparkar igång dagen på riktigt.




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0