lite allt möjligt

Känner mej som en ny människa idag, efter gårdagens 17 timmars arbetsdag var jag så trött så jag har sovit hela natten utan avbrott. Känner mej utvilad för första dagen å jag vet inte hur länge? Dock skriker min rygg på mej istället, haha inte LÄTT! Påminn mej om att inte skaffa nåt jobb med liknande arbetsuppgifter om jag skulle få för mej det. Fast visserligen hur många jobb står man,går man och sitter man på stenhårda stolar under så många timmar? Kanske med all rätt som ryggen är ledsen.

Hur var dagen då, hmm annorlunda? Mellan 8 och 20 gick tiden så fort, dagen bara försvann men sen skulle vi sätta oss ner och räkna alla rösterna som hade kommit in. Hej och hå, nu började också allt att gå fel. Det räknades fel, nån fel färg här och var osv. Men fanns ju åtgärder för allt så småningom gick det ihop. Det var faktiskt lite spännande, inte kanske att sitta och räkna i sej själv men att se resultatet. Jag var förånad över delar av resultatet, som att SD är populärare än många av dom gamla större partierna som MP,V och Fp.Trodde det var dom gamla kända som var dom stora. Visserligen varierade resultatet ganska mycket men C var den stora vinnaren i kommunvalet, i riksdagsvalet var det M och i landstingsvalet kommer jag faktiskt inte ihåg. Var nog ganska jämt där. Siv var riktigt populärt iallafall vill jag komma ihåg för dom räknade jag. Piratpartiet fick 0 i riksdagesvalet, klokt det!
Annars under dagen då? Man slutar aldrig förvånas över vuxna människor så minsann var det lite stridigt emellanåt. Tänk att inte kunna acceptera en kö tex? Eller att du ska visa ID om du inte är känd av mottagaren?
Annars var det kul att träffa massa folk, prata med gamla arbetskamrater osv. Jag gillar att vara social. :)
Sen bjöds det på sjukt god smörgås tårta från Esters cafe, jag åt tillochmed 2 gånger ;) Mer?? Nej tror det får vara bra så, i det stora hela en okej dag och jag skulle kunna göra om det. Förutsatt att jag har sovmorgon nästkommande dag. Såg nån på FB som tyckte det borde vara röd dag efter val, jag håller med!


Vad tyckte jag om valet då? Inte nöjd med utgången av det, det var inte så jag ville ha det men jag har röstat och gjort det jag kan så nu är det bara att gilla läget.Inte så att vi kommer att gå under tror jag, men jag fasar för mer privatisering för det tror jag aldrig blir bra! Resten kan väl gå? Sverige har talat och så blir det, SD kom in som vågmästare också. Borde vara ett uppvaknade på att det måste ske förändringar? 
Nu kan jag ju inte låta bli att ändå vara nyfiken, vad kommer att hända?


I lördags kväll var jag förresten upp till gamla jobbet och tjatade lite, blev sittandes där en timme tror jag. Attans vad jag saknar det, saknar gemenskapen med arbetskamraterna. Hursomhelst var det trevligt att komma dit en sväng, skulle ju bli vid en overall från Marie till krypet. Var en härlig brun fleeceoverall som duger bra som första overall när vi inte vet vad krypet är för nåt kryp än. Dessutom fick jag med en påse med andra kläder samtidigt, så jäkla snällt! Bla fanns där ett randigt set i brun och vit som jag föll för och lite andra söta byxor och så..Tack tack!


Nej måndag idag igen, fortsätt så här tycker jag. Fort ska det gå! Vad väntar dagen i ära då? Jobbar kvällen, inte orkat kolla om det är lång eller kort kväll än men jobbar gör jag. Innan jobbet måste det tvättas lite igen, städas minsann ser det ut som. Ja med andra ord ha tråkigt. Kan ju hoppas att adlibris skickade mina böcker med raketfart, då slipper jag städa för då måste jag ju läsa. Eller hur? ;)

9 dagar kvar till Ullared, längtar ihjäl mej!!! :)





Kommentera
Postat av: Gitsie

Det var jag som efterfrågade en röd dag. :)

Såg dig i tidningen, bilden var ju jättefin :)

2010-09-22 @ 15:03:07
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0