Ganska mycket politik och lite annat

Nyss kommit hem ifrån Sandra, har käkat pizza, fikat och färgat håret. Jag blev återigen rödhårig och älskar det! Äntligen lite färg igen :) Sandra fick sej en röd slinga av mej, snyggt i det blonda det!! Hade Wilma med mej och vi satte vovvarna att busa i källaren, lugnast så för William och nu vill jag lova att Wilma är trött efter allt busande.. Nu lär hon sova gott :)


Tidigare idag var utbildningsdag 2, lika givande som gårdagen även om det såg ut som  eftermiddagen skulle bli jätteseg med ideologier så lyckades vi avvika från ämnet och fördrev den till större del av tiden med att prata om fosterbarn/fosterfamiljer osv. Föreläsaren hade stor erfarenhet av det och var väldigt intressant att lyssna på trots att det inte hade någon anknytning till utbildningen. Lika god mat idag som igår med, ähum ja jag åt väl samma som igår också då. Men idag avslutades med pannkakor m sylt&grädde. Tjockis, jo dä!
Imorn ska dom som vill gå tillsammans och förtids rösta, får väl lov att haka på det. Vet ju vad jag vill så, och det är viktigt att rösta!!! Hoppas att det ska blir ett slut på det blåa styret nu, slut på gynnandet att dom rika. Dom sparar hundratusentals kronor varje år på blått styre medans vi som inte tjänar miljoner inte sparar i princip nånting. Har många exempel på hur fel den regeringen är för alla oss som tex jobbar inom vården, inom metall, inom barnomsorgen m.m. Även för dom som studerar/har för avsikt att börja studera. Tex vill dom blåa höja lånedelen från csn medans dom rödgröna vill att alla ska kunna studera mera och dom vill i sin tur höja bidragsdelen.
Dom rödgröna vill sänka dagens a-kasse avgift till 100:- för alla, vilket man skulle spara många tusen per år på.
och en massa annat men alla kanske inte är så intresserade???

Var förresten en till på kursen som skulle jobba som röstmottagare den 19. Tydligen var arvodet bra! Hade inte trott det faktiskt men sökte ju ändå. Men hursomhelst skulle söndagen ge 1600:- och utbildningen á 1,5h på måndag 200:- Vet inte om det är före eller efter skatt dock, glömde fråga det men ändå helt okej! :) Tydligen en mycket bra initiativ att söka till det med, har fått positiv cred för det idag.
Glömde ju, dagen lockgrej en fin fin bläckpenna från Kommunal. Min typ 4e sån tror jag :)


Nu ska jag ta hand om lite disk och hänga tvätt i väntan på CSI sen får det bli sängen, astrött verkligen! Det tar på krafterna att inte få sova på nätterna. Dock är jag lite bättre ifrån ontet nu iallafall, antar att det hänger ihop med att dom senaste dagarna har varit lugna. Men halsbrännan......Huh medans alla andra dricker kaffe sitter jag där med min samarin.

Saknar mitt <3, tur att det är fredag imorn!!!



Gammal bild med rött hår kanske tar en ny imorn, måste verkligen klippa mej också men får vänta med det. Prioriteringar kallas det visst..



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0