Söndag

Hemma igen efter att ha tagit ett kort jobbrejs i Tveta, även hunnit med att handla på ica en sväng och nu sitter jag och känner att det är hopplöst! Ringdes om jobb för kommande vecka, har 3,5h imorn och 4h på onsdag,tisdagen kunde jag ju som tidigare sagt inte men där rörde det ett 4h pass. Mycket bra start på en vecka som inte ens har börjat. Har lust att sätta mej och grina för denna starten gav ju ganska tydliga tecken på att jag antagligen inte kommer att gå med plus denna veckan helller och absolut inte kunna ta igen det jag redan har förlorat. Är det så här det ska vara hela hösten eller?? Fixar inte det, kan inte ha en heltidstjänst där jag inte får ihop timmarna och med det riskerar att hamna på minus sida. Det värsta är att allt hade kunna vara så jävla mycket bättre men nej jag skulle vara 100% helt på ett ställe där det inte går ihop??? Jag kan verkligen inte förstå meningen med det men så skulle det vara :(

Bara att hålla tummarna nu för att det dyker upp jobb torsdag till söndag och att det är såpass långa dagar att jag får ihop timmarna...

Hade tänkt att jag skulle ha gjort nånting vettigt av denna dagen men nu känner jag inte för att göra ett skit, så antar att jag bara blir sittandes här. Enda jag måste göra sej är att städa efter Wilma en sväng för minsann hade hon läst en av mina tidningar i småbitar nu under morgonen. Jobbigt att städa men bättre hon äter tidningar&papper än skor ;) Får nog ta en sväng på skogspromenaden med henne också, är nog bra för både mej och henne med liten promenad.



En bild på en antagligen väldigt liten Wilma, snodd från hennes uppfödare. Var osäker på om det verkligen är hon men fanns ingen annan som var mer lik? Och hon var mer grå som liten än vad hon är idag..


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0