Puh

Vilken jävla dag! 2 sjuka på jobbet och en minst sagt kaotisk start på dagen innan vi fick rätsida på allt. Kändes som jag stundom jobbade för 2-3 där en sväng imorse men minsann överlevde jag denna dagen också. Och eftersom det var flera sjuka är det även flera sjuka under helgen så förut minsann ramlade det in tider för helgen så hör och häpna nu gott folk som jag har gnällt kommer jag denna vecka precis upp i mina behövda timmar. Ska man hoppas på att folk fortsätter vara sjuka nu eller får man inte vara så elak? Inte så att jag väl egentligen är så elak men dessvärre måste folk vara sjuka för att jag ska få jobba tillräckligt. Så denna veckan räddad men har inte en enda dag än nästa vecka så samtidigt kan jag inte slappna av bara för det. Jag är liksom bara räddad för denna veckan som har 2 dagar kvar sen är det risk att det är samma ska igen...

Efter jobbet ringdes det från gamla jobbet och sa att mina kläder hade kommit så fick iväg dit, tjata lite med Ylva&Tommy innan jag tog svängen om apoteket. Vet ni vad? Det är förbannat jävla dyrt att ha halsbränna. Men senaste tabletterna verkar fungera än så länge och jag sov hela natten som var hade bara bränna första timmen där efter jag lagt mej. Men jag tänker inte ropa hurra än men om det verkligen fungerar kommer jag bli en lyckligare människa tror jag, eller iaf mindre kinkig.  Och kommer ångra mej bittert att jag inte sökte läkar hjälp tidigare för har ändå gått i nästan 2 månader och endast sovit 2 hela nätter på den tiden.

Rätt nöjd med mina arbetskläder iallafall, dom i hemtjänsten fick ju bara välja på olika dressar. Bussarong&vårdbyxor medans jag hade mer och välja på eftersom jag var på nytorget just då tex. jeans och toppar m.m. Jeansen lär väl dessvärre inte passa på ett tag och likaså toppen (som jag dock inte fått än) men bussarongerna kanske jag kan ha? I en vecka till eller så iallafall. Blir lite full i skratt förresten för tror inte jag har nåt namn längre, nej minsann här kommer tjockisen eller Hej tjockis!


Nej vad ska man ta sej till nu då? Kolla om det är något bra på tv ikväll och krypa ner i soffan. Känns som en okej plan, är jämt stentrött redan. Är idol något att ha i år förresten, har verkligen inte orkat engagera mej i att titta på det. Vet inte om jag har jobbat eller vad jag har gjort men har inte sett på det iallafall.. Åh kom på att jag var hungrig med, kebab och ris skulle allt sitta bra tror jag. Får se om jag får medhåll. :) Tror det finns det mesta till det hemma iallafall.





Kommentera
Postat av: Gitsie

Har läst ikapp nu i dina senaste inlägg om jobbet och jag känner mer än någonsin att jag gjort rätt som valde att plugga. Annars hade det där varit vad som väntat mig också och jag hade inte orkat leva så. Att leva som timvik med ständig jour är tillräckligt tufft, men där blir det inte oro att man ska bli skyldig att betala tillbaka pengarna i alla fall.

Det jag inte förstår är varför de inte skickar dig till K/G mer, där har de saknats folk ofta den här hösten.

Och visst känner man sig elak när man hoppas att folk ska bli sjuka, men vad ska man göra då?

Hoppas att allt ordnar sig för dig i alla fall, jag förstår vad tufft du har det.

2010-10-09 @ 07:47:21
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0