Just idag

Känns allting mycket bättre än vad det gjort på länge, har sovit ganska bra inatt och dagen på jobbet flöt på fint med bara ett litet lätt illamående och nu jävlar har jag semester!! Skita i allt stri och jag ska inte räkna timmar&minuter på en hel vecka. Jag går inte miste om nånting, jag ska träffa folk och se alla favorit program. Jag ska slita ut soffan dom stunderna jag är hemma och se hela CSI boxen. Sover jag dåligt gör det inget för jag ändå ska vara ledig. Jag kan sova på morgonen och gå i skogen med byrackan varje dag.
Imorn ska jag ha mötet med chefen och jag är taggad!
På onsdag är det LÖN, och på det ska jag åka och träffa Emelie. Vi ska åka till karlstad och det kommer bli en trevlig dag.
Torsdag, inget? Färga håret kanske, eller Sandra vad säger du?
Fredag KLIPPA MEJ, äntligen.
Helgen- Karlstad och mys helg med mitt <3, vi borde se till och greja med något också när vi har gemensam tid.

Idag kom förresten pappren. Eller ja nu ljög jag med, jag fick åka och hämta dom själv. Men huvudsaken är att jag i allra sista sekund fick skicka in dom. Imorn landar dom hos FK och på onsdag ska min ansökan börja att behandlas enligt brevet från dom. Då är det dags att hålla tummarna igen.
Dock oroar jag mej för en sak, att jag och min chef har kryssat olika på frågan Finns det möjlighet att ta pauser i arbetet? Jag kryssade nej, med tanke på att mitt under ett städ, en dusch, en omläggning, påklädning, förflyttning etc så kan man inte ta paus? Inte heller när man ska ta sej från punkt  A till B om du går eller cyklar, inte under bilresorna om du sitter bakom ratten. Man kan inte ta paus på vårdtagartiden över huvudtaget för det är deras rättighet att ha hela den tiden och tiden där emellan är restid. Och det finns oftast inte mycket att spela på så vart kan jag ta paus? Vissa dagar får man gå rejält kissnödig en till två timmar för att inte den möjligheten finns att smita iväg så imorn ska jag ifrågasätta vart den möjligheten finns för det kan vara bra att veta för minsann skulle jag behöva toapaus minst en gång i timmen nu för tiden. Räcker att dricka en klunk vatten så är det kört, och bättre lär det inte bli? Eller räknas dom 30 minuterna rast man har en gång om dagen som paus? Anser inte jag för rasten är obetald och med det inte ens arbetstid. Fast hon kanske inte tänker som jag? Hursomhelst så hoppas vi verkligen att inte detta riskerar nåt.

Snart ska jag masa mej iväg ut och hämta paket + köpa milkshake, en sisådär 10 stycken för attans vad gott det råkar till och vara. Kanske skulle göra egen egentligen, 2 lite Big pack glass och några liter mjölk så kan jag dricka milkshake tills det att öronen har förfrusit.

Vad ska jag hämta för paket då? Det med åkpåsen och mitt lyxiga gratis set från Body shop. Hel nöjd med den affären med tanke på att värdet är över 600:- och jag bara ska betala 199:-. Vill nog anse att dom gick back på det men dom får skylla sej själva som erbjuder en sån förmånlig chans som jag inte var sen att utnyttja. Dessutom skulle jag ha åkpåse i vilket fall som helst och ja bättre kunde det liksom inte ha blivit.

 

Nej det var nog det jag hade på hjärtat så nu får det vara bra. Hej hej!

Kommentera
Postat av: mli

Hehe ja snart får det nog bli iaf lite större kläder än den stl jag fortfarande kan ha:)

Ser fram emot onsdag:)

2010-10-25 @ 16:43:36
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: sandra

färg på torsdag låter perfa de:D:D

2010-10-25 @ 18:56:24
Postat av: Jessica

Du behöver nog inte oroa dig för vad hon fyllde i på pappret. På mitt stod det också att jag kunde ta raster, fast jag själv inte alltid kunde välja. De på FK vet vad ditt jobb innebär och jag är mycket tveksam till att du inte skulle få gå hem innan.

2010-10-26 @ 07:12:25
URL: http://aaceton.blogg.se/
Postat av: mli

haha ja det blir väll så:)

Men än så kommer jag i mina kläder iaf det mesta, inte min jacka som jag köpte för ett tag sen men allt annat:)



Ses på onsdag:)

2010-10-26 @ 07:19:01
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: mli

hehe läste inte alla kommentarer innan jag svarade:)



Tack:)



Ja och jag tycker det är så äckligt när man står och borstar tänderna så ska man spotta och så är hela tandborsten full i blod och man får göra rent den och börja om och nej usch fy och blä..

Ja hoppas verkligen att magen fortsätter jobba nu:)

Men försöker verkligen äta mkt fibrer och allt det man ska som tex, mkt grönsaker & frukter,, bara fullkornsbröd osv:)

2010-10-26 @ 07:23:22
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: mli

Jasså:) Ja men kan tänka mig att man känner sig lite som ett vandrande tält när man måste ha på sig tjock vinterjacka och så:)



Jag köpte min nyaste jacka typ samtidigt jag fick reda på att jag var gravid och det är stl 36 på den så den stramar åt över magen direkt jag käkat nått:S

Så dags att hänga bort den,, kanske kommer en tid då jag kan komma i den igen;);)

Ja det är ganska rätt i tiden:) Slipper kallaste vintern med alla kläder och slipper varmaste sommaren och svettas ihjäl:)

2010-10-26 @ 09:19:54
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0