Helg

Nu var det helg igen och det betyder ytterligare en jobb helg för min del, den 3e i raden. Och om man tittar i min almenacka är det bara att konstatera att jag bestämt också ska jobba 8 dagar på raken eller mer än så kanske det blir? Skulle vilja vara ledig nästa helg men för att vara det måste jag iallafall jobba 9 dagar på raken nu för att fixa det tror jag. Är lite irriterad för tydligen finns det bara en i hela kommunen som kan skriva ut tidkort och hon hade först semester och sen blev hon sjuk. Men fint det! Jag har jobbat där 2 veckor nu och inte fått några tid kort, och vågar inte slappna av och vara ledig innan jag vet att jag har timmar så det räcker till det.  Känner mej så jäkla trött just nu, trött i kroppen, totalt slut i huvudet och allmänt inte på topp.

Annars har det inte hänt mycket alls, var på våran angenäma tripp till KD igår och kom hem med allt som kan tänkas behövas till våran väldige trädgård. Tjoo! Synd att det ska regna bara annars hade jag ju kunnat slagit på stort och klippt gräsmattan. Får väl se om det får bli mitt lördag kvälls nöje istället? För bestämt tror jag att dom har utlovat sol imorn. 


Hade verkligen inget annat att komma med just nu, tråkig blogg men när jag ändå har börjar skriva så får jag ju publicera också.  Hoppas alla får en toppen helg!


Kommentera
Postat av: Gitsie

Men fy, du verkar ju fortfarande leva i samma jobbiga sits som när man går på timvik. :(

Ja vi trodde vi skulle bli en kort i Kila idag, men till slut kom Lars Jensen valsandes in och räddade dagen. :)

2010-05-21 @ 18:34:27
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Ja denna helgen tackade jag nej till jobb, jag står i jour som barnmorska till en tik som jag ska valpa vilken dag som helst så jag vågar inte boka upp mig med något.

Hoppas att vi får jobba ihop snart, skulle vara kul att köra ett pass tillsammans. :)

2010-05-22 @ 08:14:16
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0